Ledigt jobb

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder 

Offentlig forvaltning

Blaker bo- og behandlingssenter er et av 7 sykehjem i Lillestrøm kommune, sykehjemmet har til sammen 59 langtidsplasser fordelt på 3 seksjoner. Sykehjemmet er det nyeste og mest moderne i kommunen og holder til i flotte, lyse lokaler på Blaker, ca. 15 min. kjøretur nordvest for Sørumsand og ca. 30 minutters kjøretur fra Lillestrøm sentrum.

Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen avdeling, som ledes av en avdelingsleder. Vår avdeling består pr. i dag av 15 langtidsseksjoner ved 5 ulike sykehjem, i tillegg har vi en egen driftsseksjon som server alle seksjonene. I vår avdeling har vi også organisert flere som jobber med kultur, aktivitet og frivillighet. 

En av våre seksjonsledere på Blaker skal over i en ny spennende stilling i kommunen og vi leter etter hennes etterfølger. Stillingen vil tilhøre somatisk seksjon. Seksjonen er fordelt på mindre boenheter, som samarbeider tett i det daglige arbeidet. Det er god fagdekning av både sykepleiere og helsefagarbeidere, og det er ansatt fag- og kvalitetssykepleier ved sykehjemmet..

Utvikling av heltidskultur er et uttalt mål i Lillestrøm kommune. For våre tjenester innebærer dette bl.a. endringer i utarbeidelse og bruk av arbeidsplaner som verktøy. Som ett ledd i dette arbeidet har denne seksjonen arbeidsplan med langvakter hver 4. helg for noen ansatte. Seksjonen har arbeidet med kalenderplan som verktøy i 2 år. For å møte utfordringene i helsesektoren satser Lillestrøm kommune på innovasjon, teknologi og nye arbeidsmetoder. Målet er at mestrings- og trygghetsskapende teknologi skal være en integrert del av tjenestene ved alle institusjoner i kommunen. Det planlegges innføring av blant annet RoomMate ved virksomheten i løpet av 2026.

Synes du alt dette høres spennende ut? Da må DU søke på denne stillingen og bli vår nye seksjonsleder på Blaker bo- og behandlingssenter.

Vi søker:
En leder med klar og tydelig lederstil, med evne til å utvikle og vedlikeholde et stabilt og godt arbeidsmiljø, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert sykepleier
  • Videreutdanning innen ledelse/ eller lang dokumenterbar erfaring som leder
  • Ledererfaring med gode resultater
  • Økonomi og budsjettforståelse
  • Bred erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
  • Erfaring fra eldreomsorg/sykehjem vil vektlegges
  • God kjennskap til relevante lover og forskrifter
  • Gode datakunnskaper
  • Har evne til å arbeide strukturert med å utvikle, forankre og gjennomføre endringer
  • Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging, det er en fordel med erfaring fra arbeid med
  • heltidskultur og kalenderplan

    Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig er en forutsetning og politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremlegges ved ansettelse.

     Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
    Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
  • er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
  • viser evne til å skape engasjement og samhold
  • våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
  • kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
  • har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
  • har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
  • har motiverende lederstil
  • er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
  • har interesse for teknologi og utvikling
  • er endringsvillig og åpen for nye utfordringer
  • har vilje og evne til å løfte blikket, og dra lasset sammen med andre
  • opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner

    Personlig egnethet tillegges stor vekt
  •  

Vi tilbyr:

    • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer, samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
    • Medlem av ledergruppen i avdelingen Institusjon langtid med faste ledermøter
    • Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
    • Fleksibel arbeidstid
    • Bedriftshelsetjeneste
    • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
    • Lønn etter hovedtariffavtalen

    Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  


    Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentlegloven § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.