Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
10.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1925, BLAKER
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6299288Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Seksjonsleder
Offentlig forvaltning
Blaker bo- og behandlingssenter er et av 7 sykehjem i Lillestrøm kommune, sykehjemmet har til sammen 59 langtidsplasser fordelt på 3 seksjoner. Sykehjemmet er det nyeste og mest moderne i kommunen og holder til i flotte, lyse lokaler på Blaker, ca. 15 min. kjøretur nordvest for Sørumsand og ca. 30 minutters kjøretur fra Lillestrøm sentrum.
Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen avdeling, som ledes av en avdelingsleder. Vår avdeling består pr. i dag av 15 langtidsseksjoner ved 5 ulike sykehjem, i tillegg har vi en egen driftsseksjon som server alle seksjonene. I vår avdeling har vi også organisert flere som jobber med kultur, aktivitet og frivillighet.
En av våre seksjonsledere på Blaker skal over i en ny spennende stilling i kommunen og vi leter etter hennes etterfølger. Stillingen vil tilhøre somatisk seksjon. Seksjonen er fordelt på mindre boenheter, som samarbeider tett i det daglige arbeidet. Det er god fagdekning av både sykepleiere og helsefagarbeidere, og det er ansatt fag- og kvalitetssykepleier ved sykehjemmet..
Utvikling av heltidskultur er et uttalt mål i Lillestrøm kommune. For våre tjenester innebærer dette bl.a. endringer i utarbeidelse og bruk av arbeidsplaner som verktøy. Som ett ledd i dette arbeidet har denne seksjonen arbeidsplan med langvakter hver 4. helg for noen ansatte. Seksjonen har arbeidet med kalenderplan som verktøy i 2 år. For å møte utfordringene i helsesektoren satser Lillestrøm kommune på innovasjon, teknologi og nye arbeidsmetoder. Målet er at mestrings- og trygghetsskapende teknologi skal være en integrert del av tjenestene ved alle institusjoner i kommunen. Det planlegges innføring av blant annet RoomMate ved virksomheten i løpet av 2026.
Synes du alt dette høres spennende ut? Da må DU søke på denne stillingen og bli vår nye seksjonsleder på Blaker bo- og behandlingssenter.
Vi søker:
En leder med klar og tydelig lederstil, med evne til å utvikle og vedlikeholde et stabilt og godt arbeidsmiljø, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester.
Kvalifikasjoner:
- Autorisert sykepleier
- Videreutdanning innen ledelse/ eller lang dokumenterbar erfaring som leder
- Ledererfaring med gode resultater
- Økonomi og budsjettforståelse
- Bred erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
- Erfaring fra eldreomsorg/sykehjem vil vektlegges
- God kjennskap til relevante lover og forskrifter
- Gode datakunnskaper
- Har evne til å arbeide strukturert med å utvikle, forankre og gjennomføre endringer
- Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging, det er en fordel med erfaring fra arbeid med
heltidskultur og kalenderplan
Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig er en forutsetning og politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremlegges ved ansettelse.
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper:
- har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
- er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
- viser evne til å skape engasjement og samhold
- våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
- kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
- har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
- har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
- har motiverende lederstil
- er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
- har interesse for teknologi og utvikling
- er endringsvillig og åpen for nye utfordringer
- har vilje og evne til å løfte blikket, og dra lasset sammen med andre
- opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
- evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
- liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
- har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr:
- Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer, samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
- Medlem av ledergruppen i avdelingen Institusjon langtid med faste ledermøter
- Muligheter for coaching/veiledning i gruppe med andre ledere
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
- Fleksibel arbeidstid
- Bedriftshelsetjeneste
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønn etter hovedtariffavtalen
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentlegloven § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
10.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1925, BLAKER
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6299288Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune