• Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    13.01.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4937764
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
  • Updated 04.01.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Oslo kommune

Seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er kommunens interne tjenesteleverandør. Etaten ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver. UKE har fått i oppdrag å etablere en felles sentralisert lønnstjeneste for alle kommunens virksomheter i løpet av 2023. Vi har store ambisjoner for et sterkt fagmiljø og en effektiv lønnsproduksjon slik at over 50 000 ansatte og ca 20 000 oppdragstakere årlig skal få riktig lønn til riktig tid i Oslo kommune.

Lønnstjenesten i UKE er organisert i fire seksjoner i avdeling Lønns og Regnskapstjenester i UKE, og vil i løpet av 2023 bestå av nærmere 150 medarbeidere. Vi søker nå etter to seksjonsledere som kan være med å bygge opp og utvikle lønnstjenesten i kommunen. Den ene seksjonen består av fire team, som vil ha ansvar for lønnsproduksjon til kommunens bydeler. Den andre seksjonen består av to team med ansvar for fraværsoppfølging og refusjoner.

Er du faglig sterk og har erfaring som kan brukes for å utvikle lønnstjenesten i Oslo kommune? Har du lyst på en utfordring i organisasjonsbygging og tjenesteutvikling til nytte for hele kommunen?

Vi ser etter deg som har erfaring med å lede ledere, har god faglig forståelse og kan vise til oppnådde resultater. Du bør ha god kjennskap til digitalisering av arbeidsprosesser og kontinuerlig forbedring, som vil bli viktig for lønnstjenesten i kommunen i årene fremover.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og utvikle en seksjon i Oslo kommunes felles lønnstjeneste. Seksjon Lønn eller seksjon Fravær og refusjon.
  • Sørge for at seksjonen leverer lønns- eller fravær og refusjonstjenester i henhold til avtalt kvalitet og frister.
  • Sørge for effektiv utnyttelse av ressurser i egen seksjon og legge til rette for samarbeid på tvers av team og seksjoner.
  • Følge opp, veilede og sørge for løpende avklaringer som sikrer effektiv tjenesteproduksjon i henhold til standard arbeidsdeling, arbeidsprosesser og rutiner.
  • Bidra aktivt til videreutvikling av lønnstjenesten i tråd med kommunens målsettinger om effektivisering og økt digitalisering.
  • Ha et overordnet ansvar for kompetanseutvikling av medarbeidere i egen seksjon og bidra til kompetanseheving i hele lønnstjenesten.
  • Bidra aktivt i ledergruppen for avdelingen.
  • Støtte, følge opp og legge til rette for at teamledere i egen seksjon får gode rammer for utøvelse av sine lederoppgaver.
  • Personal- og budsjettansvar for seksjonen.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innenfor teknologi og/eller økonomi. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Ledererfaring fra kunnskaps- og/eller produksjonsorganisasjon og evne til å oppnå resultater gjennom andre. Kan vise til erfaring med effektivisering og gevinstrealisering.
  • Ledererfaring med personal- og budsjettansvar.
  • Bred kompetanse på lov- og avtaleverket på fagområdet.
  • God faglig innsikt og helhetsforståelse i lønns- og refusjonsområdet.
  • Har god forståelse av rollen som tjenesteyter og hva som kreves i den overfor kommunens øvrige virksomheter.
  • God prosess- og systemforståelse og innsikt i hensiktsmessig bruk av IKT-løsninger for lønnsområdet.

Personlige egenskaper:

  • Er tydelig og har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Trygg i lederrollen og har evne til å gjennomføre endringer og sørge for måloppnåelse.
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Har faglig integritet, er kvalitetsbevisst og opptatt av kontinuerlig forbedring.
  • Er åpen og interessert i å løse oppgaver ved hjelp av teknologi og systemløsninger.
  • Er strukturert og systematisk og har evne til å planlegge og gjennomføre endringer og utvikling som involverer både egen organisasjon og kunder.

Vi tilbyr:

Konkurransedyktige vilkår med lønnstrinn mellom 60 og 73 (p.t kr 866 700 til kr 1 116 600) avhengig av kvalifikasjoner.

Du får fleksitid og en svært god tjenestepensjonsordning.

Sentral beliggenhet på Helsfyr, med god offentlig kommunikasjon.

 

  • Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    13.01.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4937764
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
  • Updated 04.01.2023