Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
06.06.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4622086Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 31.05.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Seksjonsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ønsker du å være med å forme fremtidens Bergen?
Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. Bymiljøetaten leverer tjenester og kompetanse innenfor byutvikling, park, vei, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Vi skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi planlegger for god byutvikling, fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, og bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!
Vi har nå ledig fast stilling som seksjonsleder for seksjon Planuttale og koordinering.
Seksjonen har i dag 7 medarbeidere og er en del av Plan- og utviklingsavdelingen med totalt 25 medarbeidere. Seksjonen deltar i offentlige og private planprosesser i samarbeid med Plan- og bygningsetaten og andre kommunale etater. Arbeidsoppgavene til seksjonen omfatter blant annet å koordinere og balansere Bymiljøetaten sine faginnspill til arealplaner og strategier, delta i ulike byutviklingsprosjekter og nettverk på vegne av etaten og å utarbeide kunnskapsgrunnlag.
Avdelingen består i tillegg av seksjonene Bærekraftig mobilitet og Blågrønn utvikling og har ansvaret for utviklings-, utrednings- og kartleggingsoppgaver, som seksjon for plan og utredning også er involvert i.
Høres dette spennende ut, så send oss en søknad!
Arbeidsoppgaver:
- Lede seksjonen, støtte medarbeiderne og bidra i seksjonens arbeid
- Bidra i avdelingens lederteam
- Samarbeide med andre seksjoner og avdelinger
- Leder har i tillegg ansvar for at seksjonen:
- Følger opp og leverer innenfor sine arbeidsområder
- Deler kunnskap om metoder og prosesser for utarbeiding av planstrategier og handlingsplaner på etaten
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning fra høyskole og/eller universitet, minimum på bachelornivå. Relevante fag er arealplanlegging,
samfunnsgeografi, landskapsarkitektur, arkitektur eller tilsvarende - Ledererfaring og erfaring fra personalledelse er ønskelig
- Arbeidserfaring fra arealplanlegging med komplekse plansituasjoner etter Plan- og bygningsloven
- Erfaring fra både fra offentlig og privat virksomhet vektlegges
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Fleksibel og gode samarbeidsevner
- Tar initiativ og finner gode løsninger
- Evner å arbeide strukturert og selvstendig
- Gode kommunikasjonsevner på tvers av fagmiljøer
Vi tilbyr:
- Muligheter til å bidra til god byutvikling og bygge en levende by!
- Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
- God faglig utvikling
- Fleksibel arbeidstid og fine arbeidslokaler på Nygård, sentralt i Bergen
- Gode pensjons- og forsikringsavtaler
- Lønn etter avtale
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
06.06.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5008, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4622086Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 31.05.2022