• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4622086
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Seksjonsleder 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å være med å forme fremtidens Bergen?

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. Bymiljøetaten leverer tjenester og kompetanse innenfor byutvikling, park, vei, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Vi skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi planlegger for god byutvikling, fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, og bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!  

Vi har nå ledig fast stilling som seksjonsleder for seksjon Planuttale og koordinering.

Seksjonen har i dag 7 medarbeidere og er en del av Plan- og utviklingsavdelingen med totalt 25 medarbeidere. Seksjonen deltar i offentlige og private planprosesser i samarbeid med Plan- og bygningsetaten og andre kommunale etater. Arbeidsoppgavene til seksjonen omfatter blant annet å koordinere og balansere Bymiljøetaten sine faginnspill til arealplaner og strategier, delta i ulike byutviklingsprosjekter og nettverk på vegne av etaten og å utarbeide kunnskapsgrunnlag.

Avdelingen består i tillegg av seksjonene Bærekraftig mobilitet og Blågrønn utvikling og har ansvaret for utviklings-, utrednings- og kartleggingsoppgaver, som seksjon for plan og utredning også er involvert i.

Høres dette spennende ut, så send oss en søknad!

Arbeidsoppgaver:

  • Lede seksjonen, støtte medarbeiderne og bidra i seksjonens arbeid
  • Bidra i avdelingens lederteam
  • Samarbeide med andre seksjoner og avdelinger
  • Leder har i tillegg ansvar for at seksjonen:
    • Følger opp og leverer innenfor sine arbeidsområder
    • Deler kunnskap om metoder og prosesser for utarbeiding av planstrategier og handlingsplaner på etaten

    Kvalifikasjoner:

    • Høyere utdanning fra høyskole og/eller universitet, minimum på bachelornivå. Relevante fag er arealplanlegging,
      samfunnsgeografi, landskapsarkitektur, arkitektur eller tilsvarende
    • Ledererfaring og erfaring fra personalledelse er ønskelig
    • Arbeidserfaring fra arealplanlegging med komplekse plansituasjoner etter Plan- og bygningsloven
    • Erfaring fra både fra offentlig og privat virksomhet vektlegges
    • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
    • Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

    Personlige egenskaper:

    • Fleksibel og gode samarbeidsevner
    • Tar initiativ og finner gode løsninger
    • Evner å arbeide strukturert og selvstendig
    • Gode kommunikasjonsevner på tvers av fagmiljøer 

    Vi tilbyr:

    • Muligheter til å bidra til god byutvikling og bygge en levende by!
    • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
    • God faglig utvikling
    • Fleksibel arbeidstid og fine arbeidslokaler på Nygård, sentralt i Bergen
    • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
    • Lønn etter avtale
     

    • Bedrift
      Bergen kommune
    • Søknadsfrist
      29.05.2022
    • Stillingstype:
      Heltid
    • Bransje:
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav:
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring:
      Ønskelig
    • Adresse:
      5008, BERGEN
      BERGEN
    • Antall stillinger:
      1
    • karriere-kode:
      4622086
    • Se her for andre jobber fra Bergen kommune