Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
29.09.2025Fulltime/Parttime
ParttimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6371793Look here for other jobs from Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
Sekretær
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Allanengen skole søker etter en serviceinnstilt og strukturert skolesekretær i 60 % fast stilling, med tiltredelse innen utgangen av 2025.
Allanengen skole er en barneskole som ligger i sentrum av Kristiansund. Skolen er en 1-7 skole med ca 220 elever og 40 ansatte. Skolen har i tillegg en innføringsavdeling for nyankomne minoritetsspråklige elever. Inkludering og mestring står sentralt for vår skole, og vi har fokus på at alle elever skal oppleve trivsel og utvikling.
Som skolesekretær vil du være en viktig del av skolens daglige drift og bidra til å skape et godt og trygt miljø for både elever, ansatte og foresatte. Du vil jobbe tett med rektor, inspektører, lærere og øvrig administrasjon, og være skolens ansikt utad.
Arbeidsområder- betjene skolens resepsjon og sentralbord
- veiledning og informasjon til elever, foresatte og ansatte
- administrativ støtte til rektor og lærere
- saksbehandling, arkivering og dokumenthåndtering
- oppfølging av elev- og personalregistre
- bestilling av utstyr og materiell
- andre forefallende kontor- og serviceoppgaver
- fagbrev innen kontorfag. Lang, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- gode digitale ferdigheter
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
- erfaring fra skoleadministrative systemer eller offentlig forvaltning
- serviceinnstilt og imøtekommende
- strukturert og nøyaktig
- fleksibel og løsningsorientert
- evne til å arbeide selvstendig og i team
- trives i et hektisk miljø med mange parallelle oppgaver
- en variert og meningsfull arbeidshverdag med dyktige og engasjerte kollegaer.
- muligheter for faglig utvikling
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Company
Kristiansund kommuneApplication deadline
29.09.2025Fulltime/Parttime
ParttimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6371793Look here for other jobs from Kristiansund kommune