Ledig stilling

Tønsberg kommune

Samhandlingskoordinator

Offentlig forvaltning

Vil du være en del av et dynamisk team som jobber med samhandling opp mot spesialisthelsetjenesten?
Vi søker en dyktig samhandlingskoordinator som kan sikre trygge og gode overganger mellom spesialisthelsetjenesten og kommunale tjenester. Du vil jobbe i et team med fokus på egenmestring og trygge overganger i pasientforløp.

Hva vi tilbyr:

  • Fast 100% stilling i en spennende virksomhet.
  • Utfordrende arbeidsoppgaver innen et bredt arbeidsområde.
  • Godt arbeidsmiljø både sosialt og med fokus på samarbeid og utvikling.
  • Dagtid/fleksitid, treningsavtaler og firmahytte.
  • Tjenestebil og etisk refleksjon.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Lønn etter gjeldende avtale.

Dine hovedoppgaver:

  • Sikre trygg og effektiv samhandling mellom spesialisthelsetjenesten og kommunale tjenester.
  • Holde daglig oversikt over pasientbelegg innen psykisk helse og rus ved SIV HF.
  • Samhandle tett med kommunens utførevirksomheter for å finne gode løsninger.
  • Bistå samhandlingskoordinator med ansvar for somatikk.
  • Delta i mestringsteam.
  • Saksbehandling innen helse- og omsorg.

Kvalifikasjonskrav:

  • 3-årig høyere utdanning som sykepleier eller vernepleier med offentlig godkjenning.
  • Erfaring fra spesialisthelsetjenesten innen psykisk helse og rus, helst ikke eldre enn 2 år.
  • Videreutdanning i helserett er ønskelig, men bred innsikt i helse- og omsorgslovgivning kan kompensere.
  • Erfaring med saksbehandling innen helse- og omsorg.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • God norsk kommunikasjonsevne, både muntlig og skriftlig.
  • Førerkort klasse B.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Kjennskap til egne styrker.
  • Innsikt i eller erfaring fra kommunale helsetjenester.
  • Erfaring med prosjektarbeid og tjenesteutvikling.

Personlige egenskaper:

  • Ønske om å bidra til et fortsatt godt arbeidsmiljø.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Faglig trygghet og mot til å utfordre.
  • Selvgående og trygg.
  • Evne til å koordinere og ta beslutninger.
  • Fleksibel, løsningsorientert og initiativrik.
  • Bygger tillit til brukere, pårørende, tjenesteytere og samarbeidspartnere.
  • Personlig egnethet vektlegges.

Søknadsinformasjon:

Søkerliste med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i henhold til Offentlighetsloven. Unntak kan gjøres dersom søker anmoder om dette og grunngir det i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker varsles om dette.

Viktig informasjon: Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken på SMS, e-post eller i brev via Digipost.