Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, Enhet plan og prosjektering - Grunnerververe

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdsel, enhet for Plan og prosjektering har ledig 2 faste stillinger som grunnerververe.

Om enheten

Stillingene er organisert under Utbyggingsseksjonen, på enheten Plan og prosjektering. Utbygging er inndelt i fire enheter: Plan og Prosjektering, Spesialproduksjon, Investering og vedlikehold Øst og Investering og vedlikehold Vest.

Plan og prosjektering teller rundt 20 ansatte. Vi dekker fagområder innen planleggingsledelse, avropsforvaltning, vegplanlegging, overvann, BIM, digitalisering, grunnerverv, eiendomslandmåling, landskap og grøntfag. Enhetens fremste oppgave er å utarbeide reguleringsplaner. Vi ønsker nå å styrke vår enhet, og er på utkikk etter to selvgående grunnerververe, som gjerne vil ha kontorsted Lillehammer. Andre aktuelle kontorsteder kan være Hamar og Gjøvik.

Prosjektporteføljen er vedlikeholdstiltak og investeringstiltak på fylkesvegnettet, og innen plan-, prosjektering- og utbyggingsfase. Du vil ha et bredt og nært samarbeid med kollegaer i Innlandet fylkeskommune, og med eksterne samarbeidspartnere.

Vi søker deg som

  • har utdanning og erfaring fra grunnervervsfaget
  • byr på deg selv
  • er ryddig, tydelig og strukturert
  • er god på å skape relasjoner
  • har erfaring fra å produsere W-tegninger

Vi tilbyr

  • et inspirerende fagmiljø, og gode kollegaer
  • fleksibel arbeidshverdag – fleksitidsordning
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingene

  • to 100 % faste stillinger ledig omgående
  • arbeidssted Lillehammer, Hamar, Gjøvik

Den ene stillingen er tenkt som en ren grunnervervsstilling.
Den andre stillingen er en grunnervervstilling, som også vil få ansvar for produksjon av W-tegninger på våre prosjekter. Dette kjøpes nå i markedet, men det er et ønske å produsere dette in-house.

 

Arbeidsoppgaver

  • delta i utarbeidelse av reguleringsplaner

  • verdsette eiendom

  • gjennomføre forhandlinger med grunneiere og sørge for erstatningsoppgjør

  • forberede og gjennomføre ekspropriasjonsvedtak

  • gjennomføre skjønn for domstolene

  • grunneierkontakt i anleggsfase

  • forvalte vegeiendommer, restarealer og eiendommer innløst i forbindelse med grunnerverv

  • produsere W-tegninger ved behov

  • noe reiseaktivitet må påregnes

Kvalifikasjoner

  • du har master eller tilsvarende innenfor fagområder som eiendomsfag, jordskiftefag eller juridiske fag
  • har du omfattende og relevant erfaring, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet
  • førerkort klasse B

Egenskaper

  • har gode samarbeidsevner og er leveransedyktig
  • har evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter
  • er god på å uttrykke deg på norsk, både skriftlig og muntlig

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.               

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.