Företag
Haugesund kommuneAnsökningstiden
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5527, HAUGESUND
HAUGESUND
Antal befattningar
1Karriere-kod
4967428Se här för andra jobb från Haugesund kommune
- Uppdaterad 21.01.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Haugesund kommune
Saksbehandler/veileder, 3 faste stillinger
Offentlig forvaltning
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning og er et partnerskap mellom stat og kommune. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
NAV Haugesund - Utsira har ca. 90 ansatte og betjener Haugesund kommunes ca. 37 000 innbyggere og Utsira kommunes ca. 200 innbyggere. Vi består av 5 ulike avdelinger. Kontoret er nyoppusset med moderne fasiliteter, basert på aktivitetsbasert arbeidsplass.
Vi ser etter deg som har faglig engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag og som liker å jobbe med mennesker.
Vi lyser nå ut tre faste stillinger, i avdeling Økonomi og veiledning.
Ved NAV Haugesund - Utsira har vi valgt å skille saksbehandling av økonomisk sosialhjelp fra oppfølging mot arbeid. Arbeidsoppgavene vil i all hovedsak være knyttet til saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV. Stillingene innebærer direkte brukerkontakt, tett samarbeid med andre ansatte på kontoret og med eksterne samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver:
- Behandle søknader om økonomisk sosialhjelp
- Samtaler med brukere i forbindelse med søknad og vedtak
- Behandle klagesaker
- Betjene vakttelefon
- Gi opplysning, råd og veiledning om økonomi, bolig med mer
- Jobbe tett med ulike kollegaer for å sikre helhetlig oppfølging av felles brukere
- Bidra til utvikling av NAV sine tjenester
Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver bli aktuelle.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- 3-årig høgskole eller universitetsutdanning innen sosialfaglige emner. Annen 3-årig høgskole-/universitetsutdanning kan vurderes, dersom du har relevant erfaring
- Erfaring fra veiledning av mennesker i vanskelige livssituasjoner
- Gode digitale ferdigheter
- Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring fra saksbehandling og kjennskap til lov om sosiale tjenester i NAV
- Kjennskap til offentlig virksomhet og forvaltningsloven
- Kjennskap til ulike tjenestetilbud i kommunen og hjelpeapparatet forøvrig
Personlige egenskaper:
- Har gode samarbeidsevner
- Er løsningsorientert og fleksibel
- Er strukturert og kan jobbe effektivt og etter frister
- Kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig
- Har fokus på brukernes styrker og muligheter
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Nye og moderne kontorlokaler
- Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter gjeldende regelverk
- Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger
Företag
Haugesund kommuneAnsökningstiden
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5527, HAUGESUND
HAUGESUND
Antal befattningar
1Karriere-kod
4967428Se här för andra jobb från Haugesund kommune
- Uppdaterad 21.01.2023