• Företag
    Haugesund kommune
  • Ansökningstiden
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5527, HAUGESUND
    HAUGESUND
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4967428
  • Se här för andra jobb från Haugesund kommune
  • Uppdaterad 21.01.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Haugesund kommune

Saksbehandler/veileder, 3 faste stillinger

Offentlig forvaltning

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning og er et partnerskap mellom stat og kommune. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

NAV Haugesund - Utsira har ca. 90 ansatte og betjener Haugesund kommunes ca. 37 000 innbyggere og Utsira kommunes ca. 200 innbyggere. Vi består av 5 ulike avdelinger. Kontoret er nyoppusset med moderne fasiliteter, basert på aktivitetsbasert arbeidsplass.

Vi ser etter deg som har faglig engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag og som liker å jobbe med mennesker.

Vi lyser nå ut tre faste stillinger, i avdeling Økonomi og veiledning.                                                                                 

Ved NAV Haugesund - Utsira har vi valgt å skille saksbehandling av økonomisk sosialhjelp fra oppfølging mot arbeid. Arbeidsoppgavene vil i all hovedsak være knyttet til saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV. Stillingene innebærer direkte brukerkontakt, tett samarbeid med andre ansatte på kontoret og med eksterne samarbeidspartnere.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle søknader om økonomisk sosialhjelp
  • Samtaler med brukere i forbindelse med søknad og vedtak 
  • Behandle klagesaker 
  • Betjene vakttelefon
  • Gi opplysning, råd og veiledning om økonomi, bolig med mer
  • Jobbe tett med ulike kollegaer for å sikre helhetlig oppfølging av felles brukere
  • Bidra til utvikling av NAV sine tjenester

Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver bli aktuelle.

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • 3-årig høgskole eller universitetsutdanning innen sosialfaglige emner. Annen 3-årig høgskole-/universitetsutdanning kan vurderes, dersom du har relevant erfaring 
  • Erfaring fra veiledning av mennesker i vanskelige livssituasjoner
  • Gode digitale ferdigheter
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Det er ønskelig at du har:

  • Erfaring fra saksbehandling og kjennskap til lov om sosiale tjenester i NAV 
  • Kjennskap til offentlig virksomhet og forvaltningsloven
  • Kjennskap til ulike tjenestetilbud i kommunen og hjelpeapparatet forøvrig

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeidsevner
  • Er løsningsorientert og fleksibel
  • Er strukturert og kan jobbe effektivt og etter frister
  • Kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig
  • Har fokus på brukernes styrker og muligheter
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Nye og moderne kontorlokaler
  • Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter gjeldende regelverk  
  • Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger 
 

  • Företag
    Haugesund kommune
  • Ansökningstiden
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5527, HAUGESUND
    HAUGESUND
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4967428
  • Se här för andra jobb från Haugesund kommune
  • Uppdaterad 21.01.2023