Company
Rauma kommuneApplication deadline
02.10.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5887120Look here for other jobs from Rauma kommune
Rauma kommune
Saksbehandler/rådgiver i 100% stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Brenner du for trygg- og forsvarlig forvaltning, bærekraftige helsetjenester og vil bidra til at våre innbyggere gis mulighet til å oppleve stor grad av mestring i eget liv?
Stillingstype
100% stilling fast, som saksbehandler/rådgiver. Det kan bli aktuelt med et 100% vikariat ved interne omrokkeringer. Arbeidstid:dagtid.
Arbeidssted
Stillingen er plassert i kommunens koordinerende enhet (Forvaltningsenhet), og har leder av koordinerende avdeling som nærmeste leder.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling med fokus på forebygging, egenmestring og rehabilitering, med mål om å utsette behov for tjenester
- Legge til rette for gode pasientforløp, samt ansvar for å beslutte og tildele kommunale tjenester
- Møter med pasient/bruker, pårørende/foresatte, tjenesteytere i kommunen og andre offentlige instanser
- Kartlegge, vurdere, og beslutte hvilke tjenester pasient/brukere skal ha ut fra kommunes tjenestetilbud og krav om faglig forsvarlighet
- Ivaretakelse av rettssikkerhet, brukermedvirkning og bærekraftig forvaltning av kommunens ressurser
- Pasientflyt og samhandling internt og eksternt, herunder håndtering av elektroniske meldinger mellom blant annet kommune, spesialisthelsetjenesten og legekontor
- Håndtering av telefonhenvendelser til enheten i telefontid
- Informasjon, råd og veiledning til brukere, pårørende og tjenesteutøvere
- Bidra til utvikling og nytenkning, særlig innenfor området pasientflyt og rettssikkerhet
- Sikre tverrfaglighet på system- og individnivå
- Gi råd og veiledning til innbyggere, søkere, pårørende, interne og eksterne samarbeidspartnere
Kvalifikasjonskrav
Du har relevant 3 årig utdanning på høgskole eller universitetsnivå
- Du har god kjennskap til ulike lovverk
- Du har god digital kompetanse
- Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig, minimum nivå B2
- Førerkort klasse B
Det er en fordel om du har videreutdanning og/eller erfaring innen helserett.
Personlige egenskaper
Du er strukturert, nøyaktig, effektiv og har evne til å ha flere oppgaver på gang samtidig
- Du lærer raskt, tar initiativ og arbeider selvstendig
- Du står i utfordrende situasjoner og opptrer rolig & tydelig
- Du arbeider målrettet og løsningsorientert
- Du ser muligheter og alternative løsninger fremfor begrensninger
- Du kan koordinere og følge opp enkeltsaker på individ og systemnivå
- Du har gode samarbeidsevner og gode kommunikasjonsferdigheter – muntlig og skriftlig
- Du trives med tidvis høyt tempo og har stor arbeidskapasitet
- Du arbeider godt selvstendig, men også i team
- Du er en positiv bidragsyter i arbeidsmiljøet
Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt, og for å lykkes hos oss må du være god til å samarbeide på tvers av fag og tjenesteområder. Din evne til å forstå komplekse sammenhenger, til selvstendighet og til å se en sak fra flere sider er viktig.
Vi tilbyr
- Utfordrende og varierte oppgaver
- Stor grad av selvstendig arbeid
- Dyktige og engasjerte kollegaer i et positivt arbeidsmiljø
- Et fagmiljø i rask utvikling og et tverrkommunalt samarbeid
- Ordning med fleksibel arbeidstid
- Unik mulighet til å bidra til fremtidssikring av tjenester
- Lønn og betingelser iht gjeldende kommunalt regel- og avtaleverk
- En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter
Avdelingen består av en tverrfaglig sammensatt personalgruppe. I saksbehandlingen legges det vekt på at innbyggerene i Rauma kommune skal være aktive i egne liv. Vi fokuserer på at den enkelte skal få mulighet til å utnytte sine ressurser, og på den måten mestre egen hverdag.
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune eller personal@rauma.kommune.no. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og kompetanse i søknaden. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format. Ved ansettelse benyttes lenke til Vitnemnålsportalen.
Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.
Company
Rauma kommuneApplication deadline
02.10.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5887120Look here for other jobs from Rauma kommune