• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5846663
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 15.08.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Saksbehandler Innfordring

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Liker du kundekontakt, varierte problemstillinger, og mulighet til å hjelpe mennesker i ulike livssituasjoner? Da er du kanskje vår nye saksbehandler.

Vi har ledig fast 100 % stilling innenfor innfordringsområdet. Vi har ansvar for innkreving og sikring av kommunens utestående krav. Vårt mål er å tilby gode utenrettslige løsninger, til beste for både innbyggere, næringsaktører og kommunen. Vi søker deg som trives i førstelinjen. Du har gode kommunikasjonsevner og setter pris på en travel arbeidshverdag.

Virksomheten Økonomistyring og analyse har 2 medarbeidere som har sitt hovedarbeidsområde innenfor innfordring. Virksomheten utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor regnskap, fakturering, innfordring, budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring, samt analyse- og prosjektoppgaver. Vi er 22 medarbeidere med et bredt fag- og kompetansemiljø.

Vi er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er å ha en forsvarlig og bærekraftig økonomiforvaltning. Vi benytter økonomisystemer fra Visma. Arbeidet med digitalisering og effektivisering er en viktig oppgave i avdelingen.

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høyskoleutdanning på bachelornivå innen økonomi og regnskap, jus i fagkretsen vil bli vektlagt. Lang og relevant erfaring med innfordring kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • Det er ønskelig med relevant erfaring innen innfordring og inkassoarbeid, og god regnskaps- og økonomiforståelse
  • Gode muntlige og skriftlige språkferdigheter i norsk og engelsk. Dersom du ikke har norsk eller annet skandinavisk språk som morsmål, må norskkunnskapene være tilsvarende nivå B2
  • Erfaring med saksbehandlingssystemer, hvor kjennskap til innkrevingssystemer er en fordel
  • Gode IT-kunnskaper/systemforståelse

Personlige egenskaper:

  • Du er utadvendt og har gode kommunikasjonsevner. Du er åpen, interessert, og viser respekt for seksjonens kunder
  • Du er selvstendig i jobbutførelsen. Det betyr at du mestrer å prioritere arbeidsoppgaver og arbeide strukturert 
  • Du har stor innsatsvilje, og evner å ta ansvar for teamets felles oppgaver og mål
  • Du er interessert i effektivisering av arbeidsprosesser, gjerne gjennom digitalisering
  • Du er god på å samarbeide på alle nivå i organisasjonen

    Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Frihet i utførelse av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
  • Fleksibel arbeidstid og gode kollegaer
  • Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport 
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    27.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5846663
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 15.08.2024