Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
27.08.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5846663Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 15.08.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Saksbehandler Innfordring
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Liker du kundekontakt, varierte problemstillinger, og mulighet til å hjelpe mennesker i ulike livssituasjoner? Da er du kanskje vår nye saksbehandler.
Vi har ledig fast 100 % stilling innenfor innfordringsområdet. Vi har ansvar for innkreving og sikring av kommunens utestående krav. Vårt mål er å tilby gode utenrettslige løsninger, til beste for både innbyggere, næringsaktører og kommunen. Vi søker deg som trives i førstelinjen. Du har gode kommunikasjonsevner og setter pris på en travel arbeidshverdag.
Virksomheten Økonomistyring og analyse har 2 medarbeidere som har sitt hovedarbeidsområde innenfor innfordring. Virksomheten utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor regnskap, fakturering, innfordring, budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring, samt analyse- og prosjektoppgaver. Vi er 22 medarbeidere med et bredt fag- og kompetansemiljø.
Vi er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er å ha en forsvarlig og bærekraftig økonomiforvaltning. Vi benytter økonomisystemer fra Visma. Arbeidet med digitalisering og effektivisering er en viktig oppgave i avdelingen.
Kvalifikasjoner:
- Universitets- eller høyskoleutdanning på bachelornivå innen økonomi og regnskap, jus i fagkretsen vil bli vektlagt. Lang og relevant erfaring med innfordring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Det er ønskelig med relevant erfaring innen innfordring og inkassoarbeid, og god regnskaps- og økonomiforståelse
- Gode muntlige og skriftlige språkferdigheter i norsk og engelsk. Dersom du ikke har norsk eller annet skandinavisk språk som morsmål, må norskkunnskapene være tilsvarende nivå B2
- Erfaring med saksbehandlingssystemer, hvor kjennskap til innkrevingssystemer er en fordel
- Gode IT-kunnskaper/systemforståelse
Personlige egenskaper:
- Du er utadvendt og har gode kommunikasjonsevner. Du er åpen, interessert, og viser respekt for seksjonens kunder
- Du er selvstendig i jobbutførelsen. Det betyr at du mestrer å prioritere arbeidsoppgaver og arbeide strukturert
- Du har stor innsatsvilje, og evner å ta ansvar for teamets felles oppgaver og mål
- Du er interessert i effektivisering av arbeidsprosesser, gjerne gjennom digitalisering
- Du er god på å samarbeide på alle nivå i organisasjonen
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Frihet i utførelse av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
- Fleksibel arbeidstid og gode kollegaer
- Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
27.08.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5846663Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 15.08.2024