• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    05.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5035, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5990865
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Saksbehandler i helse og omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du kunnskap om helse- eller velferdsrett? Liker du å jobbe med vurderinger og er opptatt av utvikling og samarbeid? Da bør du søke på jobb som saksbehandler hos oss.

Enhet for forvaltning og tjenestekoordinering er en ny og spennende enhet i Etat for tjenester til utviklingshemmede i Bergen kommune. Etaten er en av Norges største helseetater. Våre bortimot 3000 ansatte yter tjenester til nærmere 1500 tjenestemottakere. Vi er delt inn i både geografiske enheter og byomfattende enheter, alle med mål om å yte gode tjenester og bidra til en aktiv og meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.

Enhet for forvaltning og tjenestekoordinering er en byomfattende enhet med tre avdelinger. Avdeling for forvaltning av tjenester til utviklingshemmede behandler søknader og fatter vedtak om helse- og omsorgstjenester og kommunale serviceytelser til barn og voksne med diagnose psykisk utviklingshemming. Avdeling for tjenestekoordinering har ansvar for individuell plan, koordinering av tjenester og ansvarsgruppemøter for tjenestebrukere. Avdeling for støttekontakt og weekendhjem rekrutterer støttekontakter og har ansvar for weekendhjem, der barn har avlastningsopphold i private hjem.

Vi har ledig en stilling som saksbehandler i vår Avdeling for forvaltning av tjenester til utviklingshemmede. Forvaltningsavdelingen har 10 årsverk og har engasjerte og dyktige ansatte med tverrfaglig kompetanse og lang erfaring fra saksbehandling. Avdelingen har et godt, inkluderende og sosialt arbeidsmiljø.

Kvalifikasjoner:


  • Minimum 3-årig høyere utdanning innen helse, - omsorg og/eller sosialfag, som for eksempel sosionom, vernepleier, barnevernspedagog, sykepleier o.l.
  • Videreutdanning i helserett, helse- og velferdsforvaltning eller forvaltningsrett.
  • Erfaring med saksbehandling innen helse og/eller sosialfag vil være en fordel
  • Minimum 4 år arbeidserfaring innen kommunale helse-  og  velferdstjenester
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne og mestre bruk av digitale verktøy
  • Språknivå tilsvarende B2 må dokumenteres hvis du har et annet morsmål enn norsk

   

Personlige egenskaper:


Vi søker deg som:

  • Har en åpen og inkluderende væremåte, er samarbeidsvillig og lærevillig
  • Har gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
  • Skaper gode relasjoner til innbyggere, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Er fleksibel, løsningsorientert og engasjert
  • Har evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Er pålitelig og utfører oppgaver i tråd med krav og rutiner
  • Jobber systematisk og målrettet
  • Er faglig dyktig, reflektert og analytisk
  • Håndterer stor arbeidsmengde og gjør nødvendige prioriteringer
  • Kan lede og koordinere saksbehandlingsprosesser

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:


  • Et spennende, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Et arbeidsmiljø der vi jakter på utvikling og forbedring
  • Et godt fagmiljø og engasjerte kollegaer
  • Mange spennende utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Gode pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale/i tråd med gjeldende tariff
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    05.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5035, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5990865
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune