• Företag
    Senja kommune
  • Ansökningstiden
    19.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6403675
  • Se här för andra jobb från Senja kommune
Ledigt jobb

Senja kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tildelingsenhet står midt i en spennende utviklingsfase, der vi tilpasser oss framtidens behov og løsninger innen helse- og omsorgstjenester. 

Nå søker vi en engasjert og nytenkende saksbehandler i 100% fast dagstilling (mandag-fredag) som vil være med og forme morgendagens helsetjenester i Senja kommune. 

Tildelingsenheten er kommunens førstelinje for søknader og henvendelser om tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven. Enheten er også kommunens koordinerende enhet med ansvar for at pasienter og tjenestemottakere får et helhetlig og godt samordnet tilbud.

Vi tildeler tjenester med vekt på forebygging, tidlig innsats og den enkeltes egne ressurser med mål om å gi riktig hjelp – til rett tid. Bruk av velferdsteknologi er en naturlig del av dette arbeidet – både for å øke trygghet og mestring i hverdagen og muligheten for et godt liv hjemme.

Saksbehandlingen vår skal være forutsigbar og effektiv, og vi har en nøkkelrolle i å sikre god koordinering av tjenester til personer med langvarige og sammensatte behov.

Tildeling- og koordinerende enhet har i dag 6 årsverk og er organisert under virksomhetsleder i helse og omsorg. Kontorsted er for tiden ved Distrikts medisinsk senter/Finnsnes sykehjem.

Arbeidsoppgaver:             

  • Veiledning og oppfølging av søkere, brukere, arbeidsledere og pårørende om rettigheter og kriterier
  • Koordinere oppstart, endringer og avslutning av BPA-ordninger 
  • Kvalitetssikre vedtak, timeberegning og turnusrammer
  • Bidra i anskaffelser som fagressurs (behov/krav/KPI) og i gevinstoppfølging.  
  • Forvalte rammeavtaler og gjennomføre planlagte leverandørmøter, KPI-oppfølging og avviksbehandling
  • Ansvar for forsvarlig saksbehandlingsprosess av søknader om helse- og omsorgstjenester
  • Saksbehandlingen skal skje i tett samarbeid med søker, pårørende og andre samarbeidspartnere internt og eksternt
  • Bidra til utvikling og implementering av velferdsteknologi for å styrke innbyggernes mestring og trygghet
  • Bidra til å opprettholde, utvikle og kvalitetssikre rutiner og kriterier
  • Ansvar for dialog med sykehuset via PLO-meldinger
  • Ansvar for faglige vurderinger knyttet til avklaring av tjenestenivå
  • Være en god samarbeidspartner, samhandle tverrfaglig, tett samhandling med andre avdelinger internt og eksternt, fastleger og spesialisthelsetjenesten
  • Tilsyn med private leverandører

           Vi er stadig i utvikling, så nye oppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innen helse- eller sosialfag. Annen relevant bachelor kan vurderes. 
  • Erfaring fra saksbehandling i koordinerende enhet/bestillerkontor og/eller drift og oppfølging av BPA-ordninger er en fordel
  • Kjennskap til gjeldende regelverk: helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven, forvaltningsloven, offentlige anskaffelser og personvernforordningen
  • Om noen av kvalifikasjonene mangler må det være akademisk grunnlag og motivasjon til å tilegne seg kompetansen innen rimelig tid.
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God IKT-kompetanse. Vi bruker Profil som fagsystem 
  • Førerkort klasse B  

Personlige egenskaper:

  • Kreativ, motivert og løsningsorientert 
  • God på samarbeid og har en positiv framtreden
  • Strukturert, nøyaktig, målrettet og kan jobbe selvstendig 
  • Serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner 
  • Iherdig og har gjennomføringsevne 
  • En lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Har god rolleforståelse og evne til å gjøre selvstendige faglige vurderinger 
  • Evner å se helheten og prioritere riktig i en travel hverdag 

Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig – vi søker deg som kan stå inne for disse i praksis.

Vi tilbyr:

  • En kommune i stor utvikling, aktivt lokalsamfunn, med naturskjønt nærmiljø og gode muligheter for friluftsliv
  • Inkluderende arbeidsmiljø, med varierende og spennende arbeidsoppgaver, samt faglige utfordringer
  • Mulighet til å jobbe med velferdsteknologi og nye digitale løsninger i helse- og omsorgstjenesten
  • En arbeidsplass som verdsetter innovasjon og nytenking i utviklingen av framtidens tjenester
  • Opplæring og faglig støtte for nyansatte gjennom erfarne kollegaer.  
  • Gode muligheter for kompetanseheving gjennom ulike kommunale stipendordninger
  • Fleksibel arbeidstid innen gitte rammer
  • Gode pensjon(KLP)- og forsikringsordninger

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelse skjer etter kommunenes vilkår, på lønns- og arbeidsvilkår som kommer frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Deltagelse i kommunal pensjonsordning. Politiattest kreves før tiltredelse

Alle som er bosatt og jobber i Senja Kommune, vil etter nye regler fra 01.01.25, kunne søke om sletting av gjeld fra lånekassen etter 1 år

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søker bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Aktuell søker vil bli innkalt til intervju. Oppgi minst to referanser av nyere dato i søknad – en må være nærmeste leder.

Søkes via easycruit.com. Søknad via e-post eller post godtas ikke. 

Ved spørsmål om stillingen ta gjerne kontakt. Vi ser frem til å motta din søknad!

 

  • Företag
    Senja kommune
  • Ansökningstiden
    19.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6403675
  • Se här för andra jobb från Senja kommune