Ledigt jobb

Eigersund kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Forvaltningsenheten i Helse og omsorgsavdelingen, søker etter en saksbehandler/spesialkonsulent som kan være med å bygge og utvikle enheten fremover. Det er ledig 100% fast stilling.  

Forvaltningsenheten har per i dag 7 årsverk, inklusive koordinerende enhet, demens -og kreftkoordinator, samt barnekoordinator, og består av helse- og sosialfaglig personell som behandler søknader om helse- og omsorgstjenester, gir råd og veiledning.

Forvaltningsenheten skal ivareta et samordnet tilbud og sørge for lik tilgjengelighet og likebehandling. Ivaretakelse av brukermedvirkning, rettssikkerhet og forvaltning av kommunens ressurser er fokusområder.

Egenmestring og hverdags-rehabilitering, og velferdsteknologiske løsninger skal være hovedfokus ved tildeling av helse -og omsorgstjenester. 

Forvaltningsenheten skal bidra til en effektiv tjenestetildeling og god praksis i samarbeid med de enkelte enheter.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyskole/universitetsutdanning med helse - og sosialfaglig bakgrunn.  
  • Ønskelig med erfaring fra kommunal virksomhet på individ- og systemnivå
  • Ønskelig med erfaring fra saksbehandling av helse- og omsorgstjenester
  • Kunnskap om aktuelt lovverk
  • Meget god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper, samt beherske digitale kommunikasjonsformer
  • Politiattest ikke eldre enn 3 måneder
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er faglig dyktig, og har evne til å skape gode relasjoner og tillit til de du møter, pasienter/brukere, kollegaer og våre samarbeidspartnere. Du har høy etisk bevissthet og setter kvalitet i høysetet.
  • Du bidrar inn i kollegiet med kunnskap og erfaring og tar i et tak når det trengs.
  • Du liker å jobbe selvstendig i en travel arbeidshverdag og ser verdien av det tverrfaglige samarbeidet som stillingen krever.
  • Du kommuniserer godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner og har mot til å møte og håndtere mennesker i sårbare situasjoner.
  • Du viser høy grad av selvstendighet, og arbeider systematisk, målrettet og er i stand til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver.
  • Du evner til å håndtere omstillinger, er fleksibel og er nysgjerrig på endringer og varierte utfordringer.
  • Liker å utfordre deg selv ved å tilegne deg ny kunnskap, og tar ansvar for egen utvikling.
  • Du mestrer å håndtere krevende og komplekse saker
  • Er beslutningsdyktig og løsningsorientert og lojal til kommunens verdier, overordnede beslutninger og retningslinjer
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Deltakelse i spennende utviklingsarbeid i et tverrfaglig miljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Stillingen er hovedsakelig en dagstilling. I perioder og i enkeltsaker kan det oppstå tilfeller der noe ettermiddag/kveldsarbeid kan forekomme
  • Opplæring og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale


    Arbeidssted er Sjukehusveien 38 b