Company
Trøndelag fylkeskommuneApplication deadline
06.06.2022Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4626207Look here for other jobs from Trøndelag fylkeskommune
- Updated 26.05.2022
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Trøndelag fylkeskommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning
I januar 2020 tok fylkeskommunen over all administrasjon av fylkesveg fra Statens vegvesen. Trøndelag fylkeskommune forvalter ca. 6500km fylkesveg og er regionens største aktør innenfor veg. Vegadministrasjonen ble etablert med 180 medarbeider fordelt på 5 seksjoner.
Seksjon Vegforvaltning ivaretar forvaltningsoppgavene, som inkluderer trafikksikkerhet og trafikksikkerhetsrevisjoner, saksbehandling etter vegloven, miljø, trafikkdata og geodata. Som vegeier skal vi sikre at vår vegkapital og infrastruktur ivaretas på best mulig måte.
Vi ønsker å styrke vår kompetanse på forvaltningsoppgaver og saksbehandling, særlig innenfor gravetillatelser og kryssing- og nærføringssøknader.
Arbeidsoppgaver:
Saksbehandlerne hos oss har stort ansvar og skal ivareta mange interessenter. Oppgavene løses iht gjeldende lovverk, og med blikk for både trafikksikkerhet, fremkommelighet, drift og vedlikehold. Samtidig skal søkers behov ivaretas på best mulig måte uten at det forringer kvaliteten på veg eller infrastruktur. Dette krever at saksbehandlerne er godt kjent med ulike forvaltningsprosesser og klarer å se sammenhengen mellom den enkelte sak og det totale bildet.
Aktuelle oppgaver i stillingen:
- Saksbehandling og oppfølging av søknader om gravetillatelser og kryssing- og nærføringssøknader. En søknad følges opp fra første henvendelse frem til eventuelt tillatelser er gitt, og videre til vegen er ferdigstilt og nødvendig dokumentasjon er levert.
- Implementering av rutiner. Både søknadsbehandling og oppfølging av gravetillatelser og kryssing- og nærføringstiltak krever interne rutiner. Disse er under utvikling, og stillingen vil få en sentral rolle i å videreføre dette arbeidet.
Flere oppgaver innen seksjonens ansvarsområde kan bli aktuelt. Dette vurderes ut fra kompetanse og erfaring hos den enkelte søker. Eksempel på oppgaver kan være:
- Oppfølging av skiltplaner og ønskede skilttiltak som berører vår veg. Seksjonen kvalitetssikrer avdelinga sine egne skiltplaner, samt er i dialog med eksterne som ønsker skilting langs vår veg. Fylkeskommunen er ikke skiltmyndighet, men anmoder Statens vegvesen om vedtak.
- Saksbehandling av øvrige søknader og publikumshenvendelser. Alle saker behandles iht forvaltningslov og veglov, samt iht fylkeskommunens egen vegstrategi.
- Digitalisering av forvaltningsprosesser. Dette kan innebære å tilrettelegge for selvbetjeningsløsninger, lage digitale søknadsskjema eller andre løsninger for både intern og ekstern bruk.
Kontorsted er Trondheim eller Steinkjer. Noe reisevirksomhet må regnes med.
Kvalifikasjoner:
Vi søker etter deg som er interessert i offentlig forvaltning og har kjennskap til vegloven. Du har:
- Minimum 3 års relevant utdanning. For søker med lang erfaring på fagområdet kan det ses bort fra utdanningskravet.
- Erfaring med saksbehandling iht forvaltningsloven.
- Erfaring med saksbehandling av gravesøknader og kryssing- og nærføringssøknader er en stor fordel.
- God kunnskap om vegfaget, med fokus på oppbygging av veg
- God kjennskap til Statens vegvesen sine håndbøker, vegloven og ledningsforskriften
Personlige egenskaper:
Hos oss får du jobbe både i grupper og selvstendig, og du må trives med begge deler. Du viser faglig engasjement og kan sjonglere mellom flere oppgaver samtidig. Du liker å grave deg ned i detaljer, samtidig som har blikk for de overordnede sammenhenger. Du er ikke redd for å ta i et tak, og jobber strukturert og i tråd med vedtatte rutiner.
Du bryr deg om dine kollegaer og bidrar til at vårt arbeidsmiljø blir en god og trygg plass for både faglig og ikke-faglig utvikling.
Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Vi tilbyr:
Vi tilbyr stort engasjement, mye ansvar og faglig utvikling.
Du blir del av et engasjert og sterkt fagmiljø, som bidrar til fremtidens løsninger innenfor vegområdet. Vi gir deg viktige oppgaver, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.
Lønn fastsettes etter avtale. Vi tilbyr gunstig arbeidstidsordning med 7,5 timers arbeidsdag og fleksitidsordning, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt muligheter for etter- og videreutdanning.
Company
Trøndelag fylkeskommuneApplication deadline
06.06.2022Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4626207Look here for other jobs from Trøndelag fylkeskommune
- Updated 26.05.2022