• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    21.05.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5017, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3806530
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 07.05.2021
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Bergen kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Boligetaten er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats. 
Boligetaten har 28 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt.
Stillingen er lagt til avdeling Bolig og Bostøtte. Denne avdelingen har 14 medarbeidere og ledes av en avdelingsleder. Da en av våre ansatte skal ut i svangerskapspermisjon, har vi behov for en vikar for perioden 01.09.21 - 31.07.22.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av søknader om kommunal bostøtte.
  • Saksbehandling av søknader om bostøtte fra Husbanken. Husbanken og kommunen samarbeider i behandling av bostøtteordningen.
  • Gi råd og veiledning til kunder.
  • Kontakt og samarbeid med offentlig hjelpeapparat, NAV m.fl. 
  • Skrive klagesaker som legges fram for klagenemnden for endelig behandling. 
                                           

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig relevant utdanning på høyskolenivå innen økonomi/samfunnsfag/jus/sosialt arbeid
  • Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling og kundebehandling 
  • Kunnskap om privatøkonomi og god tallforståelse
  • Grunnleggende IKT-kompetanse
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Utdanning fra utlandet kreves godkjenning fra NOKUT 
                    

Personlige egenskaper:

  • Kunne arbeide strukturert, nøyaktig, målrettet og selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner og serviceinnstilling
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyr:

  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • En arbeidsplass som er inkluderende (IA)-bedrift
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn fra Kr. 476.600,- til Kr. 506.900,-. 
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    21.05.2021
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5017, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3806530
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
  • Updated 07.05.2021