Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
21.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5017, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3806530Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Boligetaten er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats.
Boligetaten har 28 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt.
Stillingen er lagt til avdeling Bolig og Bostøtte. Denne avdelingen har 14 medarbeidere og ledes av en avdelingsleder. Da en av våre ansatte skal ut i svangerskapspermisjon, har vi behov for en vikar for perioden 01.09.21 - 31.07.22.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling av søknader om kommunal bostøtte.
- Saksbehandling av søknader om bostøtte fra Husbanken. Husbanken og kommunen samarbeider i behandling av bostøtteordningen.
- Gi råd og veiledning til kunder.
- Kontakt og samarbeid med offentlig hjelpeapparat, NAV m.fl.
- Skrive klagesaker som legges fram for klagenemnden for endelig behandling.
Kvalifikasjoner:
- 3-årig relevant utdanning på høyskolenivå innen økonomi/samfunnsfag/jus/sosialt arbeid
- Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling og kundebehandling
- Kunnskap om privatøkonomi og god tallforståelse
- Grunnleggende IKT-kompetanse
- Beherske norsk skriftlig og muntlig
- Utdanning fra utlandet kreves godkjenning fra NOKUT
Personlige egenskaper:
- Kunne arbeide strukturert, nøyaktig, målrettet og selvstendig
- Gode kommunikasjonsevner og serviceinnstilling
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
- En arbeidsplass som er inkluderende (IA)-bedrift
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn fra Kr. 476.600,- til Kr. 506.900,-.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
21.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5017, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3806530Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.05.2021