• Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    01.12.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5450276
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 16.11.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Regnskapsrådgiver

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune har en ledig stiling som rådgiver ved regnskapsseksjonen.

Regnskapsseksjonen har ansvar for regnskapene til Lillestrøm kommune, Lillestrøm kirkelige fellesråd og Midtre Romerike Avløpsselskap - Mira IKS. Seksjonen har pr. idag 16 årsverk og er delt i 3 fagområder; Regnskapssenter, Fakturasenter og Inkasso. Kommunen benytter Visma Enterprise Plus økonomisystem.

Vi har kommet langt i å digitalisere regnskapsprosessene, og jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.

Den aktuelle stillingen er i hovedsak tiltenkt oppgaver ved regnskapssenteret. Til regnskapssenteret ligger bl.a. følgende oppgaver: Årsoppgjør, etterkontroll, hovedbokbilag, mva., avstemminger, anlegg og avskrivninger, startlån og sosiale lån, bank, kasser og betalingsløsninger, pensjon, KOSTRA-rapportering, systemansvar og brukeradministrasjon.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på bachelor- eller masternivå, med fordypning innen fagfeltet økonomi og regnskap
  • Krav til master kan fravikes ved bred og relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver
  • Relevant regnskaperfaring og/eller budsjetterfaring fra kommunal sektor vil bli vektlagt
  • Kjennskap/erfaring med bruk av Visma Enterprise økonomisystem er ønskelig
  • God digital kompetanse
  • Excel kompetanse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
  • Løsningsorientert, strukturert og trives med høyt arbeidstempo
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen, stillingstittel rådgiver

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge. 

 

 

 

  • Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    01.12.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5450276
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 16.11.2023