• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4074147
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 03.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Regnskapskonsulent i 100 % fast st. ved Regnskaps- og lønnsavdelingen

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Stillingene inngår i et team på 9 regnskapskonsulenter i avdeling for regnskap og lønn. Sammen med budsjett og rapportering er dette en del av Gjøvik kommunes økonomistab med til sammen 22 medarbeidere. Økonomistaben inngår i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift og er lokalisert i Gjøvik rådhus.
Sammen med de øvrige kommunene i Gjøvikregionen benytter vi økonomisystemet, Visma Enterprise.

Arbeidsoppgaver:
  • Bistå i å effektivisere produksjonen av regnskapet med søkelys på digitalisering.

  • Videreutvikling av rutiner og prosesser innen regnskap og fakturering.

  • Bistå med rutineoppgaver og følge opp - innbetalinger/utbetalinger, inngående/utgående fakturaer.

  • Bistå med å sikre at budsjett og regnskap er i henhold til eksternt og internt lov- og regelverk i kommunen.

  • Bistå i å identifisere forbedringstiltak innenfor regnskap og fakturering.

  • Være en god bidragsyter og formidler på tvers av avdelinger i kommunen.

  • Diverse prosjekter og annet forefallende arbeid.

Kvalifikasjoner:
  • Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, gjerne bachelor innen for økonomi eller revisjon.

  • God systemforståelse og engasjeres av automatisering og digitalisering av prosesser.

  • Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner eller større virksomheter, gjerne med kunnskap til momsbehandling.

  • Personlig egnethet hvor evne til å kommunisere muntlig og være engasjert i arbeidet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:
  • Vi ser etter deg som er nysgjerrig på nye utfordringer, og som liker å finne gode løsninger sammen med andre.

  • Du skal kunne jobbe selvstendig og effektivt, med høy grad av nøyaktighet.

  • Du må kunne håndtere høyt arbeidspress og korte frister i perioder.

  • Du må like å være i en operativ rolle som formidler av kunnskap og trygg i samhandling med ledere og kollegaer.

  • Du er initiativrik og tar eierskap til oppgaver og prosesser.

Vi kan tilby:
  • Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.

  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.

  • Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise er sentrale systemer).

  • Fleksitidsordning.

  • Kontorplass i nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner og ulike former for arbeidsrom.

  • Adgang til treningsrom.

  • Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.

  • Kantine.

  • Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

 Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4074147
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 03.09.2021