• Company
    Lillehammer kommune
  • Application deadline
    04.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6476538
  • Look here for other jobs from Lillehammer kommune
Vacancy

Lillehammer kommune

Regnskapskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. Tilsvarende tjenester utføres også for ulike foretak og legater med tilknytning til kommunene. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb. 

Vi er i alt 24 medarbeidere, herav 10 som er direkte tilknyttet regnskapsarbeid. Gjennom våre kompetente medarbeidere skal vi yte god service til våre oppdragsgivere. I tillegg til den ordinære driften så er det et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem. Vi benytter UNIT4 ERP / Agresso for regnskap, fakturering, lønn og personal, ehandel og systemet er i tillegg master for flere andre fagsystemer.

Vi er i ferd med å lyse ut konkurranse på nytt ERP-system og de neste to årene skal kommunene velge, planlegge og implementere ny ERP-løsning. I den forbindelse har vi behov for å styrke vår regnskapsavdeling. Vi ønsker oss en engasjert regnskapskollega som er interessert i regnskapsfaget og som motiveres av utviklingsarbeid og kontinuerlig forbedring. Vi ser etter deg som har god regnskapsforståelse og lagånd og som trives med å bidra aktivt både i produksjon og utvikling i regnskapstjenestene vi leverer.

Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.



Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon
  • Praksis og erfaring innen fagområdet kan vurderes som alternativ til utdanningskravet
  • Kjennskap til relevant regelverk innen regnskap og merverdiavgift
  • God systemforståelse og generelt gode digitale ferdigheter
  • Det er ønskelig med erfaring fra regnskapsarbeid

Søkere som mangler relevant regnskapserfaring kan også bli vurdert hvis de har en relevant utdanning og tilfredsstiller øvrige kvalifikasjonskrav.

Personlige egenskaper:

  • Effektiv, strukturert og nøyaktig
  • Selvgående og samarbeidsorientert
  • Høy arbeidskapasitet og jobbe godt mot tidsfrister
  • Tar initiativ og kan omsette planer til handling
  • Liker å jobbe med komplekse systemer i større organisasjoner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Er flink med både tall og folk – og vet at gode resultater skapes i samspill mellom dem

Personlig egnethet og teamets totale sammensetning vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø
  • Dyktige og hyggelige kollegaer med stor vilje til å få til noe sammen
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Muligheten til bidra i kommunensviktige samfunnsoppdrag
  • Fleksitid og meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønnsplassering etter bestemmelsene i hovedtariffavtalen for kommunal sektor og utdanningsnivå.
  • Sentralt beliggende kontorlokaler med gode kollektivforbindelser
 

  • Company
    Lillehammer kommune
  • Application deadline
    04.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6476538
  • Look here for other jobs from Lillehammer kommune