Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
07.08.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4690710Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 02.07.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Nes kommune
Rådgivere til Byggesak og planavdelingen
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nes kommune har ledig en fast stilling som rådgiver, og et engasjement som rådgiver med varighet på et år. Vi søker deg som ønsker å jobbe i et aktivt miljø med spennende og varierte arbeidsoppgaver. Stillingen vil ligge under både plan- og byggesaksavdelingene.
Hovedarbeidsoppgaver vil være å behandle søknad om fradeling av eiendommer, søknader om dispensasjoner samt klagesaker etter plan- og bygningsloven.
Som rådgiver hos oss får du en spennende arbeidshverdag med mye fagansvar der utfordringene strekker seg fra utvikling i tettsteder til utfordringer i LNF-områder.
Arbeidsfeltet er allsidig og variert, der oppgavene vil være knyttet til både saksbehandling, råd og veiledning. Oppgavene vil variere etter søkers kompetanse og avdelingens og kommunalområdets behov. Engasjementet er på et år, med mulighet for forlengelse.
Arbeidsoppgaver:
- Behandle fradelingssøknader
- Saksbehandling av søknader om dispensasjon
- Veilede eksterne og interne i plan- og bygningsloven
- Bidra i byggesaker
- Bidra i arbeidet med reguleringsplaner og områdeplaner
Kvalifikasjoner:
- Mastergrad/bachelorgrad innen relevante fagområder (eiendomsfag, arealplanlegging, by- og regionplanlegging, samfunnsgeografi, juridisk, naturforvaltning mv.)
- Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring med plan og bygningsloven er en fordel
- Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
- Beherske moderne IKT-verktøy godt
- Gode norskkunnskaper med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Personlige egenskaper:
- Du bør være analytisk og strukturert
- Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig
- Du må være løsningsorientert og god på samarbeid
- Trives med høyt arbeidstempo
- Trives med å omgås mennesker
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
- Mulighet for å jobbe tverrfaglig
- En variert hverdag
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
07.08.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4690710Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 02.07.2022