• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5914513
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Rådgiver - Veiledningsteamet

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en "faglig kanon" og ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø? Vi har ledig stilling for deg som ønsker å være med og videreutvikle gode helse- og omsorgstjenester i Sandnes kommune. Vi ønsker oss en engasjert og dyktig medarbeider som kan kjenne seg igjen i begrep og verdier som respekt, trygghet, faglig sterk, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg.

Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser/ utviklingshemming og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom tverrfaglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Vi er bevisste på å ha brukeren og dens ressurser i fokus. Positiv atferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte. 

Kvalifikasjoner:

  • Off. godkjent vernepleier, totalt minimum 240 studiepoeng. Ønskelig med med relevant master- eller tilsvarende videre-/ tilleggsutdanning. 
  • Bred erfaring fra arbeid med mennesker med ulike funksjonsnedsettelser og relevant lovverk.
  • Særs god faglig innsikt i målgruppens utfordringer og inngående kjennskap til/ erfaring fra ett eller flere av følgende områder i tillegg til PAS; utfordrende atferd, voldsrisikovurderinger, HOL kap.9, CRPD, Kropp-/SexKunn, somatikk m.m.
  • Fordel med erfaring fra veiledningsoppgaver og undervisningsoppdrag i både små og store grupper.
  • God systemforståelse og kjennskap til elektronisk pasientjournal/ Profil/ andre samhandlingsløsninger.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, på minimum B2-nivå.
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeids-/ kommunikasjons-/ formidlingsevner.
  • Trives med teamarbeid men har også god evne til selvledelse. 
  • Liker å lede faglige prosesser, er systematisk, har god oversikt og et helhetlig blikk. 
  • Er tydelig og uredd, men også tålmodig og utholdende når sakene og situasjonen krever det. 
  • Har evne til å se både detaljer og det store bildet.
  • Har stor arbeidskapasitet og et pro-aktivt blikk på tjenesten og arbeidsoppgavene.
  • Er fleksibel og løsningsorientert men har også evne og vilje til å "vise vei".
  • Kan i en travel hverdag med «mange baller i lufta», prioritere oppgaver.

Vi tilbyr:

  • En spennende og faglig utfordrende jobb i et framoverlent team
  • Fleksitidsordning, samt et trivelig og uformelt arbeidsmiljø
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5914513
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune