• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    15.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5013, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3305683
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.12.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Rådgiver/systemkoordinator - e-handel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 Innkjøp konsern er kommunens fagavdeling for offentlige anskaffelser, med et variert og spennende spekter av oppgaver. Vi bidrar til at regelverk, økonomi og samfunnshensyn blir ivaretatt i kommunens anskaffelser ved å inngå og forvalte felles rammeavtaler, gi råd og bistand til kommunens enheter, tilby kurs og kompetansetiltak, utvikle maler og veiledningsmateriell og sikre effektivitet gjennom aktivt bruk av elektroniske verktøy. Innkjøp konsern forvalter videre det
største offentlige innkjøpssamarbeidet i regionen.

Vi søker etter en rådgiver som skal være med å videreutvikle arbeidet med kommunens bestillings/e-handelsløsning. Den nye rådgiveren vil arbeide i tett samarbeid med fagansvarlig for e-handel, innkjøpere, kontraktsansvarlige og de øvrige systemforvaltere ved Innkjøp konsern. 

Arbeidsoppgaver
  • Arbeide med katalogadministrasjon/katalogkvalitet i tett samarbeid med kontraktansvarlige,
    Bergen kommunes leverandører og samarbeidspartnere som benytter e-handel
  • Bidra til økt bruk av e-handel og gi råd og bistand på løsningen til innkjøpere og avtaleforvaltere
  • Være oppdatert på relevante standarder knyttet til bestillingsløsninger EHF format, PEPPOL og
    bistå i rådgivning knyttet til standardene
  • Bidra i kompetanseutvikling, gjennomføre e-handelskurs samt utarbeide teknisk dokumentasjon og
    brukerveiledning
  • Ansvar for å følge opp supportsaker knyttet til e-handelsløsning/plattformen
  • Delta i utviklingsprosjekter/oppgraderingsprosjekter relatert til e-handel/bestillingssystemer i kommunen  
  • Bistå med støtte i drift og utvikling av kommunens innkjøpsanalyseverktøy  
  • Bidra i seksjonens øvrige utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
  • Erfaring fra digitalisering/effektivisering av arbeidsprosesser
  • Interesse for arbeid med elektroniske bestillingssystemer 
  • Erfaring i å gjennomføre opplæring og utarbeide veiledninger
  • God systemforståelse /erfaring med systemløsninger fortrinnsvis innenfor økonomi og innkjøp
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra prosjektarbeid
Personlige egenskaper
  • Fleksibel endringsvillig, og åpen for å ta nye utfordringer og tilegne seg ny kunnskap
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Analytisk, strukturert og prosessorientert
  • Jobber selvstendig, tar initiativ til å finne gode løsninger
  • Opptatt av å yte god service til brukerne
  • Trives med både daglig drift og utviklingsoppgaver
  • God skriftlig fremstillingsevne
Vi tilbyr
  • Et spennende og engasjert arbeidsmiljø med et høyt faglig nivå
  • Gode forsikringer og pensjonsordninger
  • IA- bedrift (Inkluderende arbeidsliv)
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    15.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5013, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3305683
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 01.12.2020