• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    04.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5194004
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 16.05.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Rådgiver - samfunnsansvar

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du gå i front for et seriøst arbeidsliv?

Innkjøp konsern er kommunens fagavdeling for offentlige anskaffelser, med et variert og spennende spekter av oppgaver. Vi bidrar til at regelverk, økonomi og samfunnshensyn blir ivaretatt i kommunens anskaffelser ved å inngå og forvalte felles rammeavtaler, gi råd og bistand til kommunens enheter, tilby kurs og kompetansetiltak, utvikle maler og veiledningsmateriell og sikre effektivitet gjennom aktiv bruk av elektroniske verktøy. Innkjøp konsern forvalter videre det største offentlige innkjøpssamarbeidet i regionen.

Avdelingens  samfunnsansvarsgruppe har som oppgave å sikre at viktige samfunnshensyn som klima, miljø og seriøsitetskrav, blir ivaretatt i kommunens anskaffelser. Vi skal blant annet hindre sosial dumping og bidra til et anstendig arbeidsliv, både ved at kommunen stiller gode krav i kontraktene og ved å kontrollere at kravene blir fulgt: Arbeidere skal få gode lønns- og arbeidsvilkår på oppdrag fra kommunen, og du vil bidra til å sikre at det skjer.

Vi skal nå styrke vår samfunnsansvarsgruppe med en ny rådgiver som i hovedsak skal arbeide med lønns- og arbeidsforhold, lærlinger, arbeidsinkludering og grunnleggende menneskerettigheter. Elektronisk system for konkurranse- og kontraktsoppfølging og oppfølging av seriøsitetskrav i leverandørkjeden er viktige verktøy i arbeidet.

Kvalifikasjoner:

  • Høyskole/Universitet Hovedfag/Mastergrad innen eksempelvis juss, samfunnsvitenskap, humaniora, økonomi. Særlig relevant utdannelse og erfaring kan kompensere for utdannelseskravet.

Ønskede kvalifikasjoner

  • God samfunnsforståelse og engasjement, særlig når det gjelder anstendige arbeidsforhold.
  • Erfaring fra arbeid med samfunnsansvar (CSR) fra ideelle, kommersielle eller offentlige virksomheter.
  • Kjennskap til arbeid med offentlige anskaffelser eller lignende relevant erfaring fra offentlig virksomhet er ønskelig.
  • Erfaring ved bruk av revisjonsteknikk, samfunnsvitenskap metode og/eller med å lese juridiske tekster vil være en fordel.
  • Det er ønskelig med erfaring i bruk av systemet HMSREG eller tilsvarende.
  • Ønskelig med kunnskaper i Excel og tilrettelegging av statistikk.
 

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Analytisk, strukturert og prosessorientert.
  • Selvstendig, og glad i et høyt arbeidstempo.
  • Høy etisk bevissthet.

Vi tilbyr:

  • Et spennende og engasjert arbeidsmiljø med et høyt faglig nivå.
  • Attraktive, nyoppussede kontorlokaler i Bergen rådhus med utsikt over byen.
  • Gode forsikringer og pensjonsordninger.
  • IA- bedrift (Inkluderende arbeidsliv).
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter avtale.
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    04.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5194004
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 16.05.2023