• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    04.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6438144
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Rådgiver/saksbehandler GIS

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å forme fremtidens digitale tjenester i en kommune i sterk vekst?
Vi søker deg som har et stort engasjement for analyse og forvaltning av geografiske data. Rollen innebærer ansvar for å sikre kvalitet og tilgjengelighet i kommunens ulike databaser og registre, samt utvikling og vedlikehold av digitale løsninger knyttet til geodata. Du vil være en nøkkelperson i arbeidet med å analysere, strukturere og gjenbruke geografiske data for å støtte beslutningsprosesser og forbedre kommunens tjenester. Vi har stort fokus på medarbeiderutvikling og gir deg mulighet til å vokse sammen med oss.

Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø med 16 engasjerte kolleger som jobber med digitalisering, automatisering, planforvaltning, karttjenester, matrikkelføring og oppmåling/seksjonering. Vi samarbeider tett på tvers av fagområder, og er involvert i både regionalt og nasjonalt samarbeid. Du får jobbe med verktøy som Gisline, arealplaner.no, ArcGIS og FME.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har:

  • Høyere universitets- eller høyskoleutdanning innen (GIS, geomatikk, datavitenskap eller teknologi) minimum 240 studiepoeng (rådgiver) eller bachelornivå (saksbehandler). Solid erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
  • Kompetanse innen geografiske analyser og gjenbruk av data er en fordel.
  • Kjennskap til ArcGis, FME og Gisline er ønskelig.
  • Kjennskap til og erfaring fra matrikkelarbeid og lovpålagte oppgaver innen planforvaltning er en fordel, men ikke et krav.
  • Norskferdigheter på minimum nivå B2.

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

Vi ønsker oss en kollega som:

  • Har gode samarbeidsevner og ser løsninger på tvers av fagområder.
  • Er inkluderende, omgjengelig og god til å kommunisere muntlig og skriftlig.
  • Er strukturert, selvstendig og rask til å sette seg inn i komplekse saker.
  • Er nysgjerrig, fleksibel og kreativ problemløser.
  • Ønsker å bidra til et engasjert og inkluderende team med fokus på faglig utvikling.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Spennende og varierte arbeidsoppgaver med stor grad av frihet og mulighet til å påvirke utviklingen av digitale tjenester.

Et sterkt og inkluderende fagmiljø preget av samarbeid og kompetanseutvikling.

Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.

Hjem-jobb-hjem avtale, lønn etter avtale, fleksitid og mulighet for hjemmekontor innenfor gitte retningslinjer.

Hos oss får du stor frihet til å forme din egen arbeidshverdag, og du blir en del av et miljø som verdsetter initiativ, samarbeid og utvikling.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    04.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6438144
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune