• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    24.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5119610
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 08.04.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Rådgiver renovasjon, to stillinger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for gode avfalls- og renovasjonsløsninger i den tette byen? 

Bergen kommune har ansvar for en miljøvennlig, sirkulær og effektiv renovasjonsordning for husholdningsavfall i kommunen. Vi har behov for sterke rådgivere som holder seg oppdatert på utviklingen innenfor ulike opp- og innsamlingsløsninger, samt regulatorisk utvikling både innenfor EU og nasjonalt, og som er i stand til å gi faglig funderte anbefalinger.

Renovasjon har i dag fått en langt større og viktigere rolle for så vel avfallshåndtering og -gjenvinning som helhetlig byutvikling, klima og miljø og den sirkulære økonomien. Utvikling av bossnett i Bergen kommune er et viktig verktøy i denne sammenhengen. I Bymiljøetaten har vi nå ledig to faste stillinger.

Bergen kommune har delegert enerett for innsamling og behandling av husholdningsavfall til BIR AS, som er et aksjeselskap eid av flere kommuner. Vi har ambisjoner om å løfte renovasjonsfeltet og videreutvikle samarbeidet med BIR. Det innebærer blant annet å formalisere avtaleverk, struktur og forventninger, og utvikle faglige møtepunkt mellom relevante aktører og internt i kommunen. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdannelse, fortrinnsvis master eller tilsvarende. Aktuelle utdanningsretninger kan være ingeniør, arealplanlegger, geografi eller jus
  • Erfaring fra prosjekt- og utredningsarbeid 
  • Det er ønskelig med kjennskap til avfallsfeltet inkludert norsk og europeisk lovgivning, men det viktigste er at du er i stand til raskt å tilegne deg slik kunnskap. 

Personlige egenskaper:

  • God arbeidskapasitet
  • Helhetsoversikt og god forståelse for byutvikling
  • Selvgående, med evne til å sette seg raskt inn i komplekse problemstillinger 
  • Evne til å knytte kontakter og samarbeide godt internt og eksternt
  • Løsningsorientert

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og fine arbeidslokaler sentralt i Bergen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale 
  • Gode velferds- og fritidstilbud
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    24.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5119610
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 08.04.2023