• Företag
    Hamar kommune
  • Ansökningstiden
    22.02.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4369616
  • Se här för andra jobb från Hamar kommune
  • Uppdaterad 18.02.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Hamar kommune

Rådgiver regnskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Regnskapsenheten søker en engasjert og utviklingsorientert rådgiver i 100 % stilling, som liker utfordringer og raskt tempo, liker å arbeide på tvers og streber for å nå mål sammen med andre. Regnskapsenheten har et helhetlig og faglig ansvar for regnskap til hele kommunen samt tilhørende kommunale foretak og selskaper. Enheten er en del av økonomiavdelingen som har ansvar for økonomi- og regnskapsrelaterte oppgaver samt innkjøpsfunksjon for hele kommunen. Regnskapsenheten har for tiden 9 ansatte som samarbeider med hverandre for å løse oppgavene. Hovedfokuset vil være å sikre god faglig kvalitet i alle ledd. Vi bruker komplekse tekniske løsninger, med integrasjon mellom ulike datakilder og fagsystem. Økonomisystemet Unit4 ERP står sentralt i vårt arbeid og er utgangspunktet for digitalisering av økonomiavdelingen. Flere arbeidsprosesser er allerede automatisert gjennom bruk av Unit4 ERP moduler eller andre IT-systemer.

Arbeidsoppgaver:

  • Rådgivning innen fagområdet regnskap, herunder delaktig i opplæring av kommunale enheter.
  • Rådgiver innen merverdiavgiftsområdet (merverdiavgiftsloven og lov om kompensasjon av merverdiavgift).
  • Delaktig i regnskapsavslutning for kommunen, kommunale foretak og andre selskaper.
  • Utførelse av løpende regnskapsoppgaver, herunder kontroll og avstemminger.
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektivitet og god økonomisk internkontroll.
  • Delta i utrednings- og utviklingsoppgaver.
  • Øvrige oppgaver som ligger til avdelingen.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse fra universitet eller høgskole på bachelor eller masternivå. 
  • Relevant erfaring innen fagområdet regnskap og økonomi, fortrinnsvis fra kommunal sektor.
  • Interesse og erfaring innen merverdiavgiftsområdet vektlegges.
  • Du må ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk.
  • Det er ønskelig med erfaring i bruk av Unit4 ERP (Agresso).

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og nøyaktig
  • Evne til å tenke helhet
  • Tar initiativ, involverer og er løsningsorientert
  • Pådriver for utvikling av gode arbeidsprosesser og løsninger
  • Gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig utvikling.
  • Lønn ihht. avtale.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Medlemskap i KLP og andre forsikringsordninger.
  • Hamar kommune er en IA bedrift.
  • Arbeidstakere tilsettes i Hamar kommune på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
 

  • Företag
    Hamar kommune
  • Ansökningstiden
    22.02.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4369616
  • Se här för andra jobb från Hamar kommune
  • Uppdaterad 18.02.2022