• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881364
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver prosess, kvalitet og IKT

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.  

Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennendeprosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen. 

Seksjon for kvalitet og IKT har nå ledig stilling som rådgiver innenfor prosess, kvalitet og IKT. Seksjonen består av fem ansatte og er tilknyttet Kommunikasjonsavdelingen. Avdelingen har ansvar for etatens kunde- og dokumentsenter, kvalitetssystem, IKT tjenester samt informasjon og god samhandling internt og eksternt.

Vi søker deg som er en erfaren rådgiver til å vedlikeholde og videreutvikle etatens arbeidsprosesser og kvalitetssystem. Dette arbeidet skjer i nært samarbeid med fagavdelingene og deres ledere. Arbeids- og samhandlingsprosesser blir utarbeidet og gjort tilgjengelig i kommunens felles kvalitetssystem, BkKvalitet. Forbedringsforslag og avvik behandles i samme system. Den daglige saksbehandlingen (byggesak, plansak, etc.) blir utført i etatens web- og skybaserte fagsystem, Plan&Build 360. 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Forvalte og videreutvikle etatens kvalitetssystem med sikte på god effektivitet og høy kvalitet på tjenestene 
  • Være pådriver og støtte for prosessforbedringer for ledelsen og de ulike fagavdelingene 
  • Bidra til helhetlig fokus og samarbeid på tvers av avdelinger 
  • Delta i kvalitets- og IKT relaterte prosjekter 
  • Delta i driftsgruppe for Plan&Build 360 
  • Kunne bistå ved øvrige IKT relaterte driftsoppgaver etter behov 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet, minimum på bachelornivå. Lang relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Erfaring fra tilsvarende arbeid med prosess- og kvalitetsarbeid er ønskelig og vektlegges  
  • Erfaring fra prosjekter med digitalisering/automatisering av arbeidsprosesser er ønskelig 
  • Ønskelig med erfaring fra etatens fagområder
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper:

  • Du er tydelig i din kommunikasjon og er trygg i rollen som rådgiver  
  • Tillitsfull relasjonsbygger, gode samarbeidsevner og er løsningsorientert 
  • Du er nøyaktig og strukturert og har god organisasjons- og rolleforståelse 
  • Engasjement, stå på vilje og godt humør er egenskaper som kjennetegner deg 
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Å være en del av byens viktigste miljø innen byutvikling
  • Bidra til å sikre byens innbyggere og næringsliv gode kundeopplevelser
  • Fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler
  • Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor/fjernarbeid
  • Fleksibel arbeidstid
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse og stort engasjement
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881364
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.11.2022