• Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    17.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5800245
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 29.06.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bærum kommune

Rådgiver - parkering og skilt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune er en stor veieier, og med dette følger oppgaver innen forvaltning, utvikling og myndighetsutøvelse. Stillingen er plassert i Vei og trafikk, en avdeling på tjenestestedet Natur-, vei- og miljøforvaltning som inngår i Miljøtekniske tjenester. Vei og trafikk er en avdeling med 22 dyktige medarbeidere som jobber med ulike fagområder som trafikksikkerhet, parkering, gravetillatelser, prosjektledelse og grønn mobilitet. Ansvaret for parkering og skilting er videre plassert i eget team med 4 medarbeidere.

Hverdagen vår er variert og ligger i spennet mellom det praktiske og det strategiske. Vi har en aktiv hverdag, og hos oss vil du både operere selvstendig og i samarbeid med kollegaer på tvers av flere avdelinger og tjenestesteder, entreprenører og andre offentlige etater. For å sikre kapasitet til å følge opp kommunale parkeringsplasser og utøvelse av kommunens skiltmyndighet på kommunale veier skal vi rekruttere en ny rådgiver.

Du vil ha en sentral rolle i utvikling av kommunen. Stillingens hovedoppgave er, sammen med dagens medarbeidere, å være pådriver for gode parkeringsreguleringer som bidrar til måloppnåelse av kommunens parkeringsstrategi. Dette inkluderer å kunne sette seg inn i ulike problemstillinger og finne gode løsninger ved hjelp av ulike virkemidler knyttet til parkering og parkeringsregulering. En stor del av hverdagen går også med på å besvare henvendelser fra publikum og være rådgiver i interne prosjekter/prosesser innenfor mobilitetsarbeidet.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring innen fagområder knyttet til parkering, trafikksikkerhet/fremkommelighet, og skilting
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er sterkt ønskelig, men ikke et absolutt krav
  • Kjennskap til Statens vegvesens håndbøker, spesielt vegnormal N300 Trafikkskilt
  • God parkeringsjuridisk forståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Digital kompetanse og interesse for fremtidsrettet mobilitet
  • Stillingen krever førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Kan jobbe selvstendig, tar initiativ og har gjennomføringsevne
  • God relasjonsbygger som etablerer tillit på tvers i organisasjonen
  • Kommuniserer godt, evner å lytte til andre og fremme ditt budskap med klarhet og letthet
  • Resultatorientert med god struktur
  • Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger
  • Analytisk og gode problemløsningsevner

Vi tilbyr:

  • Et ungt og dynamisk arbeidsmiljø i en avdeling som ivaretar et bredt fagområde
  • En arbeidsplass som praktiserer tillitsbasert ledelse. Du opplever å være en del av et forpliktende samarbeid med resten av organisasjonen og kommunens mange samarbeidspartnere
  • Lønn etter kvalifikasjoner
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Bedriftsidrettslag
  • Helt nye kontorlokaler sentralt i Sandvika og mulighet for hjemmekontor
 

  • Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    17.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5800245
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 29.06.2024