• Företag
    Kongsberg kommune
  • Ansökningstiden
    06.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5976970
  • Se här för andra jobb från Kongsberg kommune
Ledigt jobb

Kongsberg kommune

Rådgiver lønn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Kort om stillingen
Vi har ledig 100% fast stilling som rådgiver i lønnsavdelingen. Tiltredelse etter avtale.
HR- og lønnsavdelingen har ni ansatte, hvorav fire i lønnsavdelingen. Kommunalsjef for HR og organisasjonsutvikling er nærmeste leder.
Vi bruker i dag Visma personalsystem. Kommunen er i samarbeid med øvrige kommuner i Kongsbergregionen i anbudsprosess for nytt skybasert ERP-system.

Innhold i stillingen
Som lønnsrådgiver har du sammen med de øvrige ansatte i avdelingen ansvar for rådgivning og korrekt utbetaling av lønn og godtgjøringer. Stillingen innebærer utstrakt samarbeid med ledere, øvrige medarbeidere og eksterne samarbeidsaktører.
Stillingen kan også bli tillagt utvidet fagansvar.

 

Sentrale oppgaver er:
• Informasjon, rådgivning og lederstøtte innenfor lønnsområdet
• bidra til å utarbeide og forbedre interne rutiner og digitale prosesser
• besvare faglige og systemrelaterte spørsmål
• oppfølging av sentrale og lokale avtaler
• opplæring av medarbeidere og ledere i ulike systemer
• lønnsarbeid fra A til Å
• være oppdatert på lover og regler innenfor lønn, fravær, pensjon og rapportering til sentrale myndigheter
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen. Med få ansatte er det en forventning at alle bidrar til at oppgaver løses på best mulig måte.

Vi tilbyr
• Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
• Dyktige kolleger i et stabilt og godt arbeidsmiljø
• Fleksitid
• Lønn etter avtale
• Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Vi søker deg som
• har erfaring fra lønnsarbeid og større lønns- og personalsystem
• har regnskapsforståelse
• har god it-kompetanse og interesse for å finne brukervennlige løsninger
• kan jobbe selvstendig, ta initiativ og ta ansvar for arbeidsoppgaver
• er utviklingsorientert og kan bidra i endringsprosesser og implementering av nye systemer
• er strukturert og systematisk
• er etterrettelig og pliktoppfyllende
• har svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
• er fleksibel og bidrar til kunnskapsdeling og godt arbeidsmiljø
• har meget gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

Personlig egnethet for stillingen vektlegges.

Formelle kvalifikasjonskrav
Relevant høgskoleutdanning på bachelornivå.

  

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. 

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

 

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

  • Företag
    Kongsberg kommune
  • Ansökningstiden
    06.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5976970
  • Se här för andra jobb från Kongsberg kommune