• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5187252
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver/ koordinator oppvekstadministrative system

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune har en parlamentarisk styringsmodell, der byrådsavdelingene er kommunens sentraladministrative ledd, og resultatenhetene er kommunens kjernevirksomhet. Byrådsavdeling for barnehage, skole og idrett har ansvaret for barnehager, grunnskoler, idrett og det spesialpedagogiske feltet.

Seksjon for forvaltning, tilsyn og administrasjon ved avdeling barnehagemyndighet har ansvaret for barnehagefeltet i landets nest største kommune og skal påse at barnehagene er i tråd med barnehageloven med forskrifter.

Rådgiver i denne stillingen skal være tjenestekoordinator og veilede barnehagene for å sikre tilstrekkelig kompetanse ved bruk av Bergen kommunes oppvekstadministrative system. Rådgiver skal også ivareta personvern og informasjonssikkerhet. Oppgavene innebærer blant annet å delta i prosesser knyttet til ROS-analyser, samt være kontaktperson for fagområdet i avdelingen.

Rådgiverstillingen vil arbeide innen et etablert rammeverk for systemforvaltning og ha faglig støtte i byrådsavdelingen og i et kompetent IKT-miljø i kommunen.

Stillingen er ledig fra snarest.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen IT drift og informasjonssikkerhet er ønskelig. Lang erfaring innen fagfeltet kan kompensere for formalkrav.
  • Svært god digital kompetanse og erfaring med ulike digitale systemer
  • Kjennskap til Risiko- og sårbarhetsanalyse
  • Gode kommunikasjonsevner - muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Faglig pådriver med vilje til innovasjon og utvikling
  • Tydelig og initiativrik, med evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
  • Serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Strukturert i arbeidet
  • Selvstendig og ansvarsbevisst
  • Pålitelig
  • Høy arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø i nye og trivelige lokaler i Bergen Rådhus
  • Et engasjert og positivt kollegafellesskap
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5187252
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.05.2023