• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    14.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6490356
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Rådgiver internkontroll og beredskap- DIGITALISERINGSETATEN

Offentlig forvaltning

Har du kontroll på sysakene og sans for digitalisering?

Er du typen som får godfølelsen av at ting er på stell? Liker du også å være grundig med beredskap, slik at du føler deg godt rustet for alt som kan komme?

Da er det sannelig bra vi fant deg, for vi ser nemlig etter en rådgiver for internkontroll og beredskap i Digitaliseringsetaten. Vi er en nyetablert etat som skal være en drivkraft for digitalisering og leverandør av helhetlige IKT-tjenester i landets største kommune.
Kort sagt skal vi jobbe for å gi innbyggere, virksomheter og ansatte det de trenger for en enkel og effektiv hverdag. Da er vi helt avhengige av å ha stålkontroll på egen virksomhet, og det er her du kommer inn i bildet

 

Kvalifikasjoner:

Vi tror du har erfaringen og kunnskapen som trengs for å skape tillit i en slik rolle. Vi tror også du er selvgående nok til å kunne strukturere egen innsats, bygge relasjoner og oppnå resultater i samspill med andre.
I DIG er vi opptatt av å lære av hverandre og lære sammen. Som rådgiver hos oss vil du tilby opplæring og kurs om spisskompetansen din, og ta føringen når vi gjennomfører felles beredskapsøvelser med team og fagområder.

Så... Vi ser etter deg som har: 

- Høyere relevant utdanning på minimum bachelor- nivå. Relevant arbeidserfaring kan I enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- God erfaring med internkontroll og/ eller beredskap systemer som støtter arbeidet
- God kunnskap om relevante lover, forskrifter og regelverk
- Erfaring i rådgiverrolle
- Erfaring med presentasjoner, undervisning og veiledning
- God forståelse for og evner å bruke digitale verktøy for å forenkle arbeidshverdagen

 

Personlige egenskaper:

Du er: 

- Tillitsskapende og trygg i rådgiverrollen
- Kvalitetsbevisst, strukturert og selvstendig
- Evner å finne praktiske og sikre løsninger - Effektiv og resultatorientert

 

Vi tilbyr:

Digitaliseringsetaten – eller DIG – blir stiftet 1. januar 2026. Det er en ny storsatsing på IKT og digitalisering i kommunen, som vil bestå av kruttsterke fagmiljøer fra Oslo Origo og Utviklings- og kompetanseetaten. Arbeidsstedet for din seksjon vil være i lekre, nyoppussede lokaler rett ved Helsfyr T.

Som en ny etat vil vi bruke de neste årene på å bygge en ny kultur, utforske nye muligheter og etablere bunnsolide samarbeid både internt og eksternt. Den reisen vil vi veldig gjerne ha med deg på – så sett av tid i jula til å sende oss søknaden din!

Du får mulighet til:

- Å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner
- Ha en fleksibel arbeidsform og mulighet for hjemmekontor
- bygge kompetanse og faglig utvikle deg
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å jobbe på en sentralt beliggende arbeidsplass. Rett ved siden av på T- bane og buss på Helsfyr

- Å lønnes i lønnstrinn 46–58 (751 500 - 948.800) i enkelte tilfeller, kan høyere lønn vurderes


 

 

 

 

   

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    14.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6490356
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune