Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver innen prosjektledelse, kvalitetsarbeid og virksomhetsstyring

Offentlig forvaltning

Vi skal nå styrke og videreutvikle vårt rådgiverteam og samtidig bygge kompetanse innen prosjektarbeid og prosjektledelse – Er du den vi søker etter og vil bli vår nye kollega?

Vi har ledig, fast stilling som rådgiver innen prosjektledelse, kvalitetsarbeid og virksomhetsstyring i Medisinsk divisjon.
-En viktig og spennende rådgiverstilling i en av sykehusets største divisjoner.

Rådgiverstillingen er rettet mot hovedområder innen prosjektledelse, virksomhetsstyring og kvalitetsforbedring. Dette er viktige satsingsområder for divisjonen, og både prosjektarbeid og prosjektkompetanse er viktige virkemidler for at vi skal lykkes med å nå målene våre.
 
Kombinasjonen av oppgaver gir en god dynamikk med brede kontaktflater og innsikt i divisjonen og sykehuset.
 
Medisinsk sekretariat

Rådgiver er organisert under Medisinsk sekretariat som er rådgivende for Medisinsk divisjonsdirektør. Rådgiver vil samarbeide tett både med divisjonens ledere og medarbeidere i sekretariatet. Prosjekt- og forbedringsarbeid vil gjennomføres i fagavdelingene, og foregå i nært samspill med lokale ledere og ansatte tett på den kliniske virksomheten.

Stab- og støttefunksjoner i divisjonen støtter opp under den kliniske virksomheten og utvikling av divisjonen i tråd med fastsatte mål. Medisinsk sekretariat bistår divisjonsledelsen gjennom rådgivning, veiledning, lederstøtte og koordinering. 
 
Virksomhetsstyring satt i system skal bidra til en tydeligere kobling mellom overordnede mål, krav, ansvar og forventinger på de ulike nivåene i divisjonen. Medisinsk sekretariat understøtter prosesser og aktiviteter som bidrar til at Medisinsk divisjon:

  • Definerer mål for divisjonen og har aktiviteter for å nå målene
  • Måler resultatene av aktivitetene og bruker informasjonen fra målinger til styring, kontroll og læring
  • Utvikler og forbedrer virksomheten

 

Vi vil ha deg med på laget!

Vi søker deg som har bred erfaring, kompetanse og interesse for å arbeide med virksomhetsstyring og kvalitetsforbedring, og som har kompetanse og erfaring innen prosjektmetodikk og prosjektledelse. Du er utviklingsorientert, lærevillig, strukturert, selvstendig og har god gjennomføringsevne. Du trives med å jobbe selvstendig og i team, og å bygge gode relasjoner. Du er trygg, initiativrik og bekvem i en rolle hvor du "holder i trådene". Det er nødvendig at du er fleksibel og evner å prioritere arbeidsoppgavene i tråd med virksomhetens behov. Stillingen krever god struktur, systematikk og evne til å holde oversikt over mange oppgaver og prosesser samtidig.

Høres dette spennende ut, så oppfordrer vi deg til å søke! Ta gjerne kontakt om du ønsker mer informasjon.


Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning er ønskelig, gjerne rettet mot prosjekt-/kvalitets-/forbedringsarbeid
  • Prosjektkompetanse og erfaring med utrednings- og prosjektarbeid. God innsikt i prosjektledelse og prosjektmetodikk, samt strategisk målarbeid
  • Klinisk driftsforståelse og -erfaring er ønskelig og helsefaglig bakgrunn vil være en fordel
  • Solid erfaring med virksomhetsstyring, kvalitetsforbedring, mål- og resultatoppfølging
  • Kompetanse og forståelse innen helselovgivning og annet relevant avtaleverk
  • Kompetanse og erfaring innen risikovurderinger, hendelsesanalyser og andre forbedringsverktøy
  • Erfaring med organisasjonsutvikling og omstillingsarbeid
  • Erfaring i bruk av relevante digitale systemer blant annet innen pasientadministrasjon, arkivsystemer og Microsoft Office
  • Personlig egenskaper og egnethet vil vektlegges

Utdanningsnivå

  • Høyskole/universitet, bachelor-/mastergrad, diplom
  • Helsefaglig bakgrunn som lege eller sykepleier kan være en fordel, men du kan også være ingeniør eller ha mer spesifikk erfaring innen prosjektledelse

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide systematisk og målrettet for å nå divisjonens mål, og holde oversikt over mange oppgaver og prosesser samtidig
  • Helhetstenkende, utviklings- og resultatorientert
  • Trives med selvstendig arbeid, men er også en lagspiller til vår delingskultur og teamsamarbeid
  • Har gode ferdigheter i å kommunisere og bygge relasjoner
  • Gode pedagogiske evner og ferdigheter til å veilede og undervise, og har god fremstillingsevne
  • Motivasjon for forbedringsarbeid og ønske om læring
  • God digital kompetanse og systemforståelse

Vi tilbyr:

  • En aktiv og spennende jobb, på en arbeidsplass med stor samfunnsmessig betydning
  • Kompetent og faglig sterk organisasjon
  • Et tverrfaglig, stimulerende og godt arbeidsmiljø
  • Varierte og utfordrende oppgaver med mulighet for både faglig og personlig utvikling og mulighet til å forme sin egen arbeidshverdag
  • Gode velferdstilbud, for ansatte inkludert bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud, hytteleie, teaterbilletter med mer, samt, pensjons- og forsikringsordninger
  • Sentral beliggenhet
  • Mulighet for bolig og barnehage