Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
23.05.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3795407Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 04.05.2021
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bærum kommune
Rådgiver innen forflytning
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Tildeling og forvaltning er et av mange tjenestesteder i Pleie og omsorg. Vi er til sammen 69 ansatte fordelt på 2 avdelinger – avdeling tildeling (saksbehandling) og avdeling for fag og rådgivning. Vi er nå på jakt etter en ny kollega med interesse for forflytning og digitale plattformer.
Avdeling fag og rådgivning har ansvar for utvikling, opplæring og rådgivning innen flere fagområder.
Bærum kommune har i mange år gått foran i forflytningsarbeid med blant annet «Bærum forflytter», og ser på dette som et viktig forebyggende arbeid. Vi har et eget forflytningsteam som er tverrfaglig sammensatt av medarbeidere innen velferdsområdet, og som gir råd og veiledning til brukere, pårørende og ansatte. Forflytningsteamet koordineres av en rådgiver i vår avdeling.
Det er viktig for oss å gi god informasjon til innbyggerne våre og en av våre viktigste kanaler er våre internettsider. Blant oppgavene til stillingen ligger ansvar for vedlikehold av internettsidene til tjenestestedet, samt deler av Pleie og omsorg. Oppgaven utgjør cirka 50% av stillingen.
Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som rådgiver, med oppstart så raskt som mulig.
Arbeidsoppgaver:
- Lederstøtte og oppfølging for å sikre forflytningsopplæring i avdelingene
- Lederstøtte på alle nivå for å sikre at forflytningsarbeid er på plass i HMS-planene
- Koordinere forflytningsteamet – herunder jevnlige teammøter og oppfølging av enkeltsaker
- Tilrettelegge og videreutvikle opplæring av nye forflytningsveiledere - herunder holde oppfriskningskurs for forflytningsveiledere
- Vedlikehold av relevante internettressurser, samt bidra til digital videreutvikling i kommunen
- Ansvar for planlegging og gjennomføring av "Hva er viktig for deg-dagen" i juni hvert år
- Bidra til utviklingsarbeid på Tildeling og forvaltning
Kvalifikasjoner:
- Autorisert fysioterapeut eller ergoterapeut. Norsk autorisasjon. HPR nr registreres i CV
- Minimum 5 års erfaring fra 1. og/eller 2. linjetjeneste
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode norskkunnskaper. Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Det er ønskelig med
- god forståelse for oppbygging av Web-sider og digital kompetanse
- erfaring fra systematisk forflytningsarbeid, HMS og kvalitetsarbeid
Personlige egenskaper:
Som rådgiver
- er du en god kommunikator, som lytter og formidler informasjon med klarhet, både muntlig og skriftlig
- liker du å jobbe både selvstendig og i tverrfaglig team
- er du fleksibel, lærevillig og har høy arbeidskapasitet
- er du faglig engasjert, utviklingsorientert og har god evne til problemløsning
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Kompetanseutviklingsstipend
Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
23.05.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3795407Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 04.05.2021