• Company
    Østre Toten kommune
  • Application deadline
    23.05.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5156836
  • Look here for other jobs from Østre Toten kommune
  • Updated 26.04.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Østre Toten kommune

Rådgiver i barn, oppvekst og opplæring 100% fast

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidssted: 

Sektoren består av barnehage, skole, læringssenter, pedagogisk psykologisk tjeneste, helsestasjon- og skolehelsetjeneste, og barneverntjeneste. 

I Østre Toten kommune satser vi på forebyggende arbeid og tidlig og helhetlig innsats for barn, unge og familier. Kommunen arbeider etter BTI -modellen(Bedre Tverrfaglig Innsats) som grunnlag for å gi rett hjelp til rett tid. Vi samordner og prioriterer tilbud og tjenester på en helhetlig måte, gjennom bruk av verktøyet "helhetlig innsatstrapp". Sektor for barn, oppvekst og opplæring er viktig i dette arbeidet. 

I tråd med strategiene i utviklingsarbeidet vårt, Oppvekst 2040, jobber vi for å lage gode tjenester med vekt på tidlig innsats og tverrfaglig arbeid. Vi skal jobbe godt sammen både internt og sammen med eksterne samarbeidspartnere. De neste årene er dette viktige områder i arbeidet vårt:

  • Alle barn, unge og familier opplever helhet og sammenheng i møte med kommunens tjenester.
  • Alle har en naturlig plass i fellesskapet.
  • Alle barn og unge skal utvikle robusthet.
  • Alle barn og unge skal vokse opp i attraktive oppvekstmiljø.

Fakta om stillingen: 

Som rådgiver vil du ha en viktig rolle i våre satsinger. Vi søker deg som har interesse for og erfaring fra utvikling- og endringsarbeid på oppvekstfeltet. Du koordinerer og leder tverrfaglige arbeidsprosesser og prosjekter, og kjenner gjerne til offentlig forvaltning og saksbehandling. Du samarbeider tett med medarbeidere og ledere i sektor for barn, oppvekst og opplæring, men også med sektorene helse, omsorg og velferd, samfunn og næring og stab og støtte. Du vil ha en aktiv rolle i regionalt samarbeid, og som del av stillingen har du rollen som kommunens koordinator for samordning av lokale kriminalitetsforebyggende tiltak (SLT). Du har oppgaver innenfor ulike fagområder ut fra interne bestillinger og politiske vedtak. Du bidrar med å sikre medvirkning, gode kunnskapsgrunnlag i beslutningsprosesser og saksframstillinger for politisk behandling. Nærmeste leder er kommunalsjef for sektoren.

I arbeidet ditt bidrar du til:

  • Tverrfaglig samhandling.
  • Gode og kostnadseffektive tjenester.
  • Innovasjon, utvikling og digitalisering.
  • Oppfølging av styringssignaler- og beslutninger.
  • Et godt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Delta, koordinere og lede prosjektarbeid og arbeidsprosesser.
  • Søknads- og rapporteringsarbeid.
  • Deltakelse i interkommunale nettverk
  • Kompetanseheving, tjenestekvalitet, tjenesteutvikling og internkontroll.

Organisasjonen og sektoren er i omstilling og dette vil kunne påvirke stillingen.

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Relevant høyere universitets- eller høyskoleutdanning på minimum bachelor nivå. Særlig relevant arbeidserfaring kan erstatte kravet om høyere utdanning.
  • Relevant arbeidserfaring.
  • Erfaring fra å koordinere og lede arbeidsprosesser og prosjekter, og kan dokumentere resultater av arbeidet. 
  • God digital forståelse og ferdigheter.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Ønskelige krav:

  • Erfaring fra tverrfaglig utviklingsarbeid.
  • Kjennskap til offentlig forvaltning.

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Personlige egenskaper:

  • Initiativrik, fleksibel, strukturert og selvgående.
  • Gode strategiske og analytiske ferdigheter.
  • Samarbeider godt med andre.
  • Fleksibel og har god omstillingsevne.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.


Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglementer, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

  • Company
    Østre Toten kommune
  • Application deadline
    23.05.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5156836
  • Look here for other jobs from Østre Toten kommune
  • Updated 26.04.2023