• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5873065
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 07.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Rådgiver for barnehagemyndighet og forvaltning

Offentlig forvaltning

Innenfor oppvekst er det ledig et vikariat i 100% stilling som rådgiver. Stillingen skal gjøre myndighets- og forvaltningsoppgaver og er en kombinert stilling for barnehagemyndighet og administrativ og merkantil stab oppvekst med hovedvekt av oppgaver for PPT, barnehage og skole 

Barnehagemyndigheten skal påse at barnehagene drives i samsvar med regelverket ved hjelp av veiledning, tilsyn og godkjenning 

Administrativ og merkantil stab oppvekst skal være en ressurs og en støtte i administrative, merkantile og digitale områder i oppvekst.  

Vikariatet vil vare til 31.12.2025  

Arbeidsoppgaver  

  • Tilsyn med kommunale og private barnehager 
  • Veiledning av barnehager der barnehagemyndigheten aktivt gir informasjon til barnehageeierne om eierpliktene i barnehageloven med forskrifter 
  • Saksbehandling innen barnehage- og oppvekstfeltet 
  • Oppgaver i forbindelse med tilsyn fra Fylkesmannen 
  • Superbruker for PPTs digitale fagsystem (Visma Flyt PPT) 
  • Superbruker for Visma flyt Sikker sak barnehage og skole 
  • Ta imot henvendelser til PPT 
  • Andre administrative oppgaver PPT, barnehage og skole 

Arbeidsoppgavene vil kunne endres etter behov 

Kvalifikasjoner  

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole- eller universitetet, fortrinnsvis barnehagefaglig og/ eller juridisk kompetanse 
  • Solid, relevant praksis og forståelse for forvaltningsoppgaver kan kompensere for manglende utdanning innen fagfeltet  
  • God kjennskap til forvaltningsloven og offentlighetsloven, god kjennskap til barnehageloven er en fordel 
  • Høy digital kompetanse 

Personlige egenskaper  

  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Engasjert, reflektert og strukturert
  • Serviceinnstilt, løsningsorientert og fleksibel
  • Lyttende og opptatt av å se andres perspektiv 
  • Gode evner til å se sammenhengen mellom detaljene og det store bildet
  • Det forventes en fremoverlent tilnærming til arbeidet og interesse for faglig utvikling i tråd med kommunens utviklingsarbeid 
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt!

Vi tilbyr 

  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • God offentlig pensjonsordning

Andre opplysninger

Færder kommune er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. 

I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet. 

Søkere må ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse. 

Ved et eventuelt intervju må det legges frem CV, samt kopier av attester og vitnemål dersom disse ikke er lastet opp som vedlegg til søknaden. 

 

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5873065
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 07.09.2024