• Företag
    Holmestrand kommune
  • Ansökningstiden
    23.01.2022
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4299607
  • Se här för andra jobb från Holmestrand kommune
  • Uppdaterad 05.01.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Holmestrand kommune

Rådgiver - budsjett, styring og analyse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nye Holmestrand kommune søker 2 dyktige økonomer som skal styrke vårt budsjetteam i virksomhet Styring og analyse. Virksomheten omfatter anskaffelser, budsjett, regnskap, finans, lønn og eiendomsskatt. Du vil jobbe med prosessene knyttet til økonomi- og virksomhetsstyring. Stillingene rapporterer til virksomhetsleder, og vil også jobbe tett med virksomhetsledere og toppledergruppa i kommunen.

Holmestrand kommune har de siste årene vært gjennom to kommunesammenslåinger og har mange spennende oppgaver innen økonomiområdet.

Stillingene inngår i teamet som vil ha ansvar for spennende oppgaver som budsjettanalyse, nøkkeltallsanalyse, benchmarking og andre utredninger. Som rådgiver vil du være en faglig støttespiller for de store prosessene knyttet til dette området, og bidra med innsikt og analyser for å bedre ressursutnyttelse og effektivisering.

Vi har et godt arbeidsmiljø og er opptatt av å finne medarbeidere som trives og bidrar i miljøet.

Arbeidsoppgaver

  • Delta i prosessene med budsjett, økonomi- og handlingsplaner, analyser, årsrapporter, og annen rapportering
  • Tilrettelegge for god styringsinformasjon for kommunens ledelse
  • Rådgivning, støtte og opplæring av ledere
  • Bidra i arbeidet med å forbedre internkontroll og arbeidsprosesser

Krav til kvalifikasjoner 

  • Relevant høyskole-/universitetsutdanning, gjerne siviløkonom eller lignende. Annen relevant utdanning kombinert med relevant erfaring, kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring med økonomistyring og analysearbeid er ønskelig
  • Meget gode kunnskaper i Excel og eventuelt andre analyseverktøy
  • Erfaring med bruk av Visma Enterprise og Framsikt er ønskelig
  • Erfaring fra offentlig virksomhet er en fordel

Vi ønsker at du er analytisk og strukturert, og har evne til å formidle på en enkel og forståelig måte. Vi ønsker deg som er selvstendig og samtidig en god lagspiller.

Du må ha godt humør og trives med hektiske arbeidshverdager fylt med mange ulike utfordringer.

Vi kan tilby:

  • Selvstendige arbeidsoppgaver.
  • Faglig og personlig utvikling innenfor et hektisk og utfordrende fagområde.
  • Fleksitidsordning.
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

 

  • Företag
    Holmestrand kommune
  • Ansökningstiden
    23.01.2022
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4299607
  • Se här för andra jobb från Holmestrand kommune
  • Uppdaterad 05.01.2022