Company
Bergen kommuneApplication deadline
01.04.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5630312Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 01.04.2024
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Rådgiver - Bolig og areal
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Byrådsavdeling for barnevern, sosiale tjenester og mangfold (BBSM) er byrådens sekretariat og skal sikre at innbyggerne får nødvendige tjenester innen sosialtjeneste, psykisk helse, rustjenester, bolig, inkludering, mangfold og tjenester til barn og familie. Byrådsavdelingen er ansvarlig for at politiske vedtak fattet av byrådet og bystyret følges opp og gjennomføres. Vi har fem underliggende etater som har driftsansvar innen våre fagfelt, hvor byrådsavdelingen har et oppfølgingsansvar både faglig og økonomisk. Vi har fem seksjoner, hvor Seksjon for velferd og bolig har 11 ansatte. Seksjonen har ansvar for blant annet individrettede boligsosiale virkemidler, bestilling og gjennomføring av kommunens boligprogram.
Vi utlyser 1 fast stilling som rådgiver med primæroppgave tilknyttet boligfeltet og boligprogrammet. Vi søker en person som er initiativrik, engasjert og strukturert. Den som skal inneha stillingen må like å arbeide både selvstendig og i team av ansatte med ulik fagkompetanse. Boligprogrammet for vanskeligstilte skal bidra til å avskaffe boligkøen og bostedsløshet i kommunen og er nå i en periode der det pågår mange ulike arealprosjekter på ulike faser fra før oppstart til å være i byggefase.
For mer informasjon om Boligprogrammet se nettsidene våre: https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/kommunale-boligprosjekter/boligprogrammet
Arbeidsoppgavene vil være detaljering og planlegging av utforming og drift av sentrale anlegg i boligprogrammet i samarbeid med prosjektgruppe, fremtidig byggeier og fremtidige brukere av byggene. I planlegging og gjennomføring skal nabolag, organisasjoner, næringsliv og offentlige instanser involveres.
Vi er en organisasjon der det skjer mye og vi ønsker oss en kollega som takler høyt arbeidspress og skiftende oppgaver og som kan bidra der det er behov. For eksempel kan arbeid tilknyttet utarbeidelse av politiske saker og oppfølging av politiske vedtak også bli lagt til stillingen.
Kvalifikasjoner:
- Minimum Bachelorgrad innen fagområdene; bygg og anlegg, samfunnsfag, administrasjonsfag eller lignende
- Dokumentert arbeidserfaring med prosjektledelse. Vi ber deg om å redegjøre din rolle/ansvarsområde i prosjektet, i din CV.
- Fordel med erfaring knyttet til arealprosjekter i større organisasjoner.
- Fordel med erfaring fra arbeid med kommunale boliger, boliger til vanskeligstilte på boligmarkedet, booppfølging eller annen type bosettingsarbeid
- God digital kompetanse
- Kunne vise til sterk gjennomføringsevne og håndtering av korte leveringsfrister
- Fordel med erfaring med kvalitetsarbeid- og kontinuerlig forbedring
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillings- og kommunikasjonsevne
Personlige egenskaper:
- Høy arbeidskapasitet
- Engasjement, fleksibilitet og gode samarbeidsevner
- Strukturert, nøyaktig og ikke redd for å utfordre det etablerte
- Initiativrik og kan ved behov jobbe på tvers av organisasjoner, både i team og prosjekt
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Et spennende, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- Et arbeidsmiljø der vi jakter på utvikling og forbedring
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Avtale om fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
Company
Bergen kommuneApplication deadline
01.04.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5630312Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 01.04.2024