• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    22.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5655414
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 13.04.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Sandnes kommune

Rådgiver  barnehagemyndighet

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I direktør oppvekst sin fagstab er det ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver. Rådgiveren vil være en del av barnehagemyndigheten sitt team og fagstab oppvekst.

Barnehagemyndigheten skal gjennom veiledning og tilsyn påse at barnehagene i Sandnes drives i samsvar med bestemmelsene i barnehageloven med forskrifter. Barnehagemyndigheten har som oppgave å fatte vedtak om godkjenning av barnehager, behandle søknader om dispensasjoner, gi veiledning om tilskuddsordninger og behandling av søknader om driftstilskudd for private barnehager, og andre myndighetsoppgaver som følger av barnehageloven med forskrifter.

Kvalifikasjoner:

  • Barnehagefaglig utdanning, minimum bachelor nivå
  • God kjennskap til barnehageloven og forvaltningsloven 
  • Juridisk eller forvaltningskompetanse er en fordel
  • Bred praksiserfaring fra barnehagesektoren
  • God kjennskap til oppvekstområdet er en fordel
  • Gode digitale ferdigheter
  • Svært gode kommunikative ferdigheter i muntlig og skriftlig norsk

Personlige egenskaper:

  • Dine holdninger og handlinger i tråd med Sandnes kommunes verdier – modig, romslig og sunn
  • Du har et engasjement for et helhetlig oppvekstperspektiv
  • Du har motivasjon og interesse for å arbeide med forvaltningsoppgaver
  • Du har god evne til å arbeide selvstendig
  • Du har god evne til å skape et godt samarbeidsklima med kollegaer og på tvers av fag og enheter
  • Du kommuniserer tydelig både muntlig og skriftlig
  • Du jobber strukturert og ansvarlig i både analyser, vurderinger og saksbehandling
  • Du er endringsvillig og fleksibel med tanke på nye arbeidsoppgaver og ansvarsområder som blir tillagt oppvekstområdet

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • En utfordrende stilling og spennende arbeidsoppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høy faglig kompetanse
  • Et fagområde i stadig utvikling
  • Fleksibel organisering av arbeidet
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjonsordninger
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    22.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5655414
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
  • Uppdaterad 13.04.2024