• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4561400
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 06.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Rådgiver arkiv - 2. gangs utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi leter etter deg som er trygg i arkivfaget, og vil bruke kompetansen din i en spennende nyopprettet rolle! Hos oss får du muligheten til å være med å forme oppgavene selv, og bidra til å skape fremtidens arkiv i en kommune i vekst og utvikling.

For å ruste oss for morgendagens dokumentasjonsforvaltning, har vi opprettet en stilling som rådgiver på arkivet. Her vil du være en sentral pådriver i oppgaver for å oppnå digitalisering, automatisering og mer effektive løsninger for innbyggere og ansatte. Vi ser etter deg som tar initiativ og har god læringsevne. Du må dessuten være god til å se muligheter, og kunne selge inn prosjekter og løsninger til ledelse og brukere. 

Vi har mye nytt og spennende på gang! Blant annet skal vi i gang med anskaffelse av nytt sak/arkivsystem, og vi skal sette i drift ny e-skjemaløsning. Derfor ser vi spesielt etter deg som kan hjelpe oss i endringsprosesser, som har evne til å innføre og ta i bruk nye løsninger og kan sørge for gevinstrealisering i prosjektene.

Du kommer til å samarbeide med våre nabokommuner, og hvis du er den rette kandidaten søker du også inspirasjon og tar initiativ til samarbeid og gjenbruk av gode løsninger også utenfor vår region.

Sentralarkivet har p.t. 8,5 faste årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Arkivfunksjonen ledes av arkivleder som er underlagt assisterende kommunedirektør i Administrasjonsavdelingen.

Arbeidssted Hamar rådhus.

Arbeidsoppgaver:

Vår nye medarbeider vil inngå i gruppe for daglig drift og oppfølging av kommunens arkivkjerner og saksbehandlersystem (ESA), samt utviklingsoppgaver og annet selvstendig arbeid. Noen konkrete oppgaver p.t.:

  • kvalitetssikring av elektronisk dokumentproduksjon
  • postbehandling og journalføring
  • arkivfaglig råd og veiledning til kommunens ansatte, via telefon, chat, videomøte, personlig oppmøte m.v
  • effektivisering/automatisering av arbeidsprosesser og rutiner
  • bidra ved innføringen av nytt sak/arkivsystem, arkivkjerner og integrasjoner; planlegging, oppsett, rutiner, gevinstrealisering
  • bidra med koordinering av uttrekk/avlevering av digitale arkivsystemer
  • bidra med systemadministrasjonsoppgaver i saksbehandlersystemet
  • eventuell deltakelse i prosjekter
  • andre oppgaver etter behov

Kvalifikasjoner:

  • relevant utdanning på bachelor eller masternivå fra universitet eller høgskole
  • søkere som ikke fyller kvalifikasjonskravene som rådgiver vil bli vurdert som konsulent
  • ønskelig med relevant arbeidserfaring innenfor dokumentasjonsforvaltning og bruk av arkivsystemer, fortrinnsvis fra offentlig sektor
  • høy IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
  • evne til å sette deg inn i nye arbeidsmetoder og teknologiske trender - nyskapende
  • kjennskap til relevant lovverk på arkivfeltet
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk 

Personlige egenskaper:

  • evne til å skape gode relasjoner til brukere, kolleger og samarbeidspartnere
  • gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig og liker å dele kunnskap
  • god helhetsforståelse og interesse for arkivfaget
  • god evne til problemløsning og læring
  • nøyaktig, strukturert og opptatt av kvalitet
  • evne til å planlegge, prioritere og strukturere egen arbeidshverdag
  • viser initiativ, tar ansvar og er serviceinnstilt
  • godt humør, fleksibel og pålitelig
  • kunne jobbe i åpent kontorlandskap

Vi tilbyr:

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • et godt fagmiljø med varierte arkivfaglige oppgaver og framtidsrettet arbeid
  • medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse – gode pensjons- og forsikringsordninger
  • IA-bedrift
  • tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4561400
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 06.07.2022