Detaljer

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.12.2020
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3287122
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Rådgiver anskaffelser og kontraktsoppfølging

Byrådsavdeling for arbeid, sosial og bolig har ansvar for tjenestetilbud innen sosialtjeneste, psykisk helse, bolig, tjenester til barn og familie, tjenester til utviklingshemmede, konsernovergripende HR-funksjoner og områdesatsing. Byrådsavdelingen er sekretariat for byråd for arbeid, sosial og bolig. Avdelingen følger opp fem underliggende etater og ledes av kommunaldirektør.

Det er ledig en fast 100% rådgiverstilling ved seksjon for økonomi og administrasjon. Den som tilsettes vil være fagperson med hovedansvar for anskaffelser og kontraktsoppfølging og delansvar for myndighetsutøvelse/ juridiske betenkninger.

Arbeidsoppgaver
  • Rådgivning og lederstøtte på anskaffelses- og kontraktsområdet
  • Koordinere og gjennomføre anskaffelser
  • Innenfor ansvarsområdet/ oppgaveløsning samarbeide med andre byrådsavdelinger og Innkjøp konsern
  • Vedlikeholde og oppdatere byrådsavdelingens kontraktsportefølje i kommunens kontrakts- og administrasjonsverktøy (KAV)
  • Klagesaksbehandling og etterkontroller av saksbehandling
  • Aktiv videreutvikling av anskaffelses- og kontraktsområdet 
  • Lederstøtte og juridiske betenkninger innenfor byrådsavdelingens myndighetsutøvelse 
  • Andre arbeidsoppgaver må påregnes 
Kvalifikasjoner
  • Utdanning på masternivå innen rettsvitenskap. Ved særskilt relevant erfaring kan andre utdanningsretninger på masternivå vurderes
  • Fordel med relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet
  • Fordel med erfaring fra bruk av digitale systemer av relevans for stillingen
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Kompetanse innen Lean/ kvalitetsforbedring vil være en fordel 
Personlige egenskaper
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Du evner å skape tillit og bygge gode relasjoner til samarbeidspartnere og kolleger
  • Du er analytisk, strukturert og prosessorientert
  • Du kan arbeide selvstendig, er fleksibel og har høy arbeidskapasitet 
Vi tilbyr
  • Et spennende, hyggelig og engasjert arbeidsmiljø med høyt faglig nivå
  • Et arbeidsmiljø bestående av administrativ og politisk toppledelse
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale