Vacancy

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver - Administrasjon

Offentlig forvaltning

Bli kjent med oss
Tolkesentralen ble etablert i 2014 på oppdrag fra Helse Sør-Øst som et samarbeid mellom OUS, Ahus og Sunnaas sykehus. Som en del av sykehusets overordnede mål om å tilby likeverdige helsetjenester, sikrer Tolkesentralen kvalitet og kompetanse i tolketjenestene ved de tre helseforetakene. Tolkesentralen har 18 ansatte og nærmere 350 høyt kvalifiserte frilanstolker som tilbyr tolking på over 70 språk. Vi leverer 50.000 tolkeoppdrag til OUS, Ahus og Sunnaas, med en omsetning på over 80 millioner i året.

Vi søker nå etter en 50% rådgiver til enhet for tolkeformidling. Stillingen er et seks måneders vikariatet, med mulighet for seks måneders forlengelse.

Oppgavene til en rådgiver er varierte og veksler mellom oppgaver som å utarbeide rapporter, bistå i driftsrelaterte spørsmål samt håndtere avvik. Du kommer til å jobbe tett på helsepersonell, tolker og formidlere, så gode kommunikasjonsferdigheter og en positiv tilnærming er viktig. Vi søker deg som trives med en hektisk hverdag, og har god gjennomføringsevne.

Tolkesentralen setter fokus på kvalitet, kompetanse og likeverd for å yte gode tolketjenester til pasienter og helsepersonell. Vi har kontorer på Ullevål sykehus og Aker sykehus. Du må derfor være forberedt på å ha arbeidssted ved begge lokasjoner.

Oppstart snarest mulig.

Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på bachelornivå eller høyere. Relevant kompetanse eller arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • God muntlig og skriftlig formidlerevne på norsk
  • Kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
  • Erfaring fra veiledning, opplæring og undervisning
  • God systemforståelse og kompetanse med administrative datasystemer
  • Tolkefaglig kompetanse er en fordel
  • Erfaring fra helsevesenet er et pluss

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og analytisk
  • Nøyaktig og pliktoppfyllende
  • Evne til å ta selvstendige avgjørelser innen eget fagområde
  • Fleksibel og evne til å omstille seg raskt
  • Evne til å tåle høyt arbeidspress
  • Pedagogisk, lyttende og tydelig i kommunikasjon
  • Høy gjennomføringsevne
  • Imøtekommende med en evne til å se andres potensiale
  • Positiv til å jobbe i et miljø preget av språklig, etnisk og kulturelt mangfold

Vi tilbyr:

  • Et godt tolkefaglig miljø med fokus på kvalitet for tolker, tolkebrukere og pasienter
  • Varierte og lærerike arbeidsoppgaver
  • Faglige utviklingsmuligheter gjennom varierte oppgaver samt internt og ekstern kursing
  • Lønn etter avtale iht. sykehusets rammer
  • Medlemskap i pensjonsordning, gruppe- og ulykkesforsikring. Ta kontakt for nærmere informasjon