• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6406597
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en "faglig kanon" og ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø? Vi har ledig stilling for deg som ønsker å være med og videreutvikle gode helse- og omsorgstjenester i Sandnes kommune. Vi ønsker oss en engasjert og dyktig medarbeider som kan kjenne seg igjen i begrep og verdier som respekt, trygghet, faglig sterk, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg.

Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser/ utviklingshemming og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom tverrfaglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Vi er bevisste på å ha brukeren og dens ressurser i fokus. Positiv atferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte. 

Kvalifikasjoner:

  • Vernepleier med 240 st.p. innen relevante fag for tjenesten vår.
  • Erfaring fra arbeid med målgruppen til EFF, spesielt innen atferd som utfordrer.
  • Inngående kunnskap om relevant lovverk (spes. HOL kap.9) samt PAS - som er enhetens rammeverk og arbeidsmetodikk.
  • Erfaring fra veiledningsarbeid, både både 1-til-1 og som veileder/ kursholder for grupper og større forsamlinger
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

  • Svært gode relasjonelle ferdigheter/ samarbeidsevner, både innad i teamet og ut til ansatte, brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere
  • Faglig sterk og tydelig i kommunikasjonen. Være enhetens "faglige ansikt utad" og ta avgjørelser etter fullmakt fra virksomhetsleder
  • Kunne arbeide strukturert og i tillegg være fleksibel og kreativ i ulike situasjoner
  • Stor arbeidskapasitet og godt humør

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6406597
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune