Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver

Offentlig forvaltning

Ambulansetjenesten i Østfold har ledig stilling som rådgiver, og søker en erfaren og dyktig medarbeider til støtte- og utviklingsfunksjoner i avdelingssjefens stab. 

Avdelingen har ansvar for å yte ambulansetjenester til innbyggere i Østfold og Vestby kommune. Våre 330 dyktige medarbeidere utfører rundt 50 000 ambulanseoppdrag i året, kjører over 2 millioner kilometer årlig og er del av Sykehuset Østfolds tjenestetilbud. Vi er fordelt på 5 ambulanseseksjoner (Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Moss og Indre) og avdelingsledelsen er plassert i sykehuset administrasjonslokaler på Kalnes.

Stillingen vil, i tillegg til faste ansvarsområder, innebære varierte oppgaver som vil følge  den utvikling og behov som avdelingen til enhver tid har. Vi har mange engasjerte medarbeidere og  vi ønsker deg som har lyst til å bidra til at vi blir enda bedre, med på laget. 

1. gangs intervjuer gjennomføres 5. november 2024 i sykehusets lokaler og 2. gangs intervjuer i uke 47. 
 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høgskole-/universitetsnivå eller annen relevant utdanning/erfaring
  • God kjennskap til ambulansetjenestens utstyr, teknisk oppbygning og struktur
  • God kunnskap om og erfaring med bruk av IKT-verktøy, inkludert evne til å ta i bruk aktuelle administrative verktøy  
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne i norsk og engelsk
  • Erfaring fra saksbehandling, oppfølging av prosedyreverk og avvikssystemer er en fordel
  • Ønskelig med erfaring fra og interesse for organisasjonsutvikling, forbedringsarbeid og systembygging
  • Kjennskap og erfaring fra ambulansetjenesten, samt fra helsevesenet generelt

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å arbeide selvstendig, herunder kunne innhente nødvendig informasjon, dokumentasjon og verktøy for å kunne løse problemstillinger
  • Du har god gjennomføringsevne, arbeider systematisk og tar ansvar
  • Du evner å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger    
  • Du liker å tenke nytt og bidra til forbedring
  • Du har en positiv innstilling til arbeidet, er åpen og nysgjerrig
  • Du samarbeider godt med andre 
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt 

Vi tilbyr:

  • Et hyggelig og utviklende fagmiljø med dyktige kollegaer 
  • Muligheten for å bidra til utvikling av ambulansetjenesten i Østfold
  • Lønn etter avtale 
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tjenestetelefon
  • Firmahytter
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift

________________________________________________

 

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring må vedlegges søknaden. CV må være oppdatert med lovbestemte permisjoner, som for eksempel militærtjeneste og omsorg for barn, samt utdanning og arbeidserfaring da dette kan være tellende for din lønnsfastsettelse og/eller lønnsansiennitet. Dokumentasjonen må være i pdf-format på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.