• Company
    Trondheim Kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5805727
  • Look here for other jobs from Trondheim Kommune
  • Updated 04.07.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Trondheim Kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Spennende nyopprettet stilling som rådgiver ved Barne- og familietjenesten innen barnevern.

Byrådsområdet Sosiale tjenester har ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver. 

Vil du bli med oss å bygge opp og utvikle det nye byrådsområdet Sosiale tjenester?

I forbindelse med innføringen av parlamentarisme i Trondheim kommune, opprettet byrådsleder et nytt byrådsområde. Sosiale tjenester inkluderer virksomhetsområdene barne- og familietjenester,  arbeid og velferd, psykisk helse- og rustjenester og bo- og aktivitetstjenester. Hvert virksomhetsområde ledes av en kommunalsjef.

Som rådgiver får du en nøkkelrolle sammen med kommunalsjef BFT i å samordne innsatsen på området. Du vil være med på å utvikle dette store og komplekse feltet sammen med enhetsledere og avdelingsledere på området. Du vil samarbeide tett med andre rådgivere på tvers av virksomhetene og byrådsområdene for å sikre helhet og sammenheng. Feltet er viktig politisk, med ambisiøse målsettinger både fra byrådet, bystyret og nasjonale myndigheter.

Som del av kommunalsjefens stab vil du ha medansvar for iverksetting og gjennomføring av politiske vedtak.  “Trondheimsløftet”  gir en spennende retning for utvikling av samfunnet vårt og organisasjonen. Som rådgiver vil du ha en rolle i å sette samfunnsplanen ut  i livet, og bidra til gode prosesser.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå, men relevant erfaring vil kunne veie opp for deler av utdanningskravet. 
  • Kunnskap om og erfaring med å lede prosesser.
  • Kunnskap og erfaring med forskning, datainnhenting, analyse og rapportering.
  • God organisasjons- og systemforståelse, gjerne ledererfaring.

Det er avgjørende at du har god kunnskap og bred erfaring fra barnevernfeltet. Barne- og familietjenesten står overfor store utfordringer og rådgiveren vil ha en viktig rolle i videreutvikling av dette området. Grunnpilarene i oppvekstreformen er forebygging og tidlig innsats; helhetlig tjenestetilbud; samarbeid på tvers av sektorer og kommunal styring.

Ressursbruken og oppgaveløsningen i barnevernet skal bli mer effektiv samtidig som hjelpen skal bli bedre tilpasset barn og familiers behov.

Vi trenger deg for å bidra i dette viktige arbeidet!

Personlige egenskaper:

  • Stor grad av selvstendighet og evne til å ta initiativ
  • God rolleforståelse
  • God gjennomføringsevne
  • Stor grad av fleksibilitet i oppgaveutførelse
  • Fokus på å samhandle og være en lagspiller
  • Svært god evne til skriftlig og muntlig formidling

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • En spennende, variert og utfordrende jobb, der den rette personen vil få gode muligheter til å utvikle seg faglig i en nyetablert organisasjonsform
  • Arbeidsplass hos regionens største arbeidsgiver, med et mangfoldig og viktig samfunnsoppdrag
  • Dedikert og engasjert arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fast arbeidstid med stor grad av fleksibilitet
  • Kontorlokaler midt i Trondheim sentrum
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Company
    Trondheim Kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5805727
  • Look here for other jobs from Trondheim Kommune
  • Updated 04.07.2024