• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3911319
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 07.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Avdeling Rådgivning rus og psykisk helse ligger under seksjon psykisk helse og rus i Bærum kommune. Tjenesteområdet er et visjonært og fremtidsrettet tjenesteområde. Vi sørger for å tilby gode og forsvarlige tjenester gjennom systematisk kvalitetsforbedring og videreutvikling av våre tjenester.

Formålet med avdelingen er å være en åpen og tilgjengelig tjeneste som kan bistå med kartlegging, kortvarig oppfølging og eventuell henvisning til andre aktuelle hjelpeinstanser for innbyggere i kommunen over 18 år. Målgruppen vil være personer med utfordringer knyttet til rus, psykisk helse eller andre sosiale problemer.  

Vi søker en engasjert rådgiver i en tverrfaglig avdeling som har fokus på å være et trygt og ivaretakende kollegafelleskap i en faglig utfordrende hverdag. Som ansatt i vår avdeling vil du få være med på å påvirke kultur og innhold i samarbeid med dine kollegaer. 

Arbeidsoppgaver:

  • Råd og veiledning til brukere, pårørende og samarbeidspartnere
  • Kartlegging og kortvarig oppfølging av enkeltpersoner ut fra individuelle behov
  • Vurdering og henvisning til ulike tiltak og tjenester i kommunen, spesialisthelsetjenesten og frivillig sektor
  • Utstrakt kontakt med samarbeidspartnere i kommunen, spesialisthelsetjenesten og frivillig sektor
  • Noe oppsøkende og utadrettet virksomhet
  • Dokumentasjon og journalføring
  • Bidra til faglig utvikling og et godt psykososialt arbeidsmiljø 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialfag eller helsefag
  • Det er ønskelig med videreutdanning innen psykisk helse og/eller rus
  • Du har erfaring fra arbeid med mennesker som har utfordringer når det gjelder rusproblematikk og/eller psykisk helse
  • Det er ønskelig med erfaring fra 1. og 2. linjetjeneste
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som

  • er fleksibel og stabil
  • har god muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • har gode samarbeidsevner
  • er løsningsorientert
  • har interesse for å takle uforutsette situasjoner
  • har evne til å arbeide selvstendig og i team 

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

  • Individuelt tilpasset opplæringsplan
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

 

Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse.
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3911319
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 07.06.2021