Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
18.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3911319Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 07.06.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Avdeling Rådgivning rus og psykisk helse ligger under seksjon psykisk helse og rus i Bærum kommune. Tjenesteområdet er et visjonært og fremtidsrettet tjenesteområde. Vi sørger for å tilby gode og forsvarlige tjenester gjennom systematisk kvalitetsforbedring og videreutvikling av våre tjenester.
Formålet med avdelingen er å være en åpen og tilgjengelig tjeneste som kan bistå med kartlegging, kortvarig oppfølging og eventuell henvisning til andre aktuelle hjelpeinstanser for innbyggere i kommunen over 18 år. Målgruppen vil være personer med utfordringer knyttet til rus, psykisk helse eller andre sosiale problemer.
Vi søker en engasjert rådgiver i en tverrfaglig avdeling som har fokus på å være et trygt og ivaretakende kollegafelleskap i en faglig utfordrende hverdag. Som ansatt i vår avdeling vil du få være med på å påvirke kultur og innhold i samarbeid med dine kollegaer.
Arbeidsoppgaver:
- Råd og veiledning til brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- Kartlegging og kortvarig oppfølging av enkeltpersoner ut fra individuelle behov
- Vurdering og henvisning til ulike tiltak og tjenester i kommunen, spesialisthelsetjenesten og frivillig sektor
- Utstrakt kontakt med samarbeidspartnere i kommunen, spesialisthelsetjenesten og frivillig sektor
- Noe oppsøkende og utadrettet virksomhet
- Dokumentasjon og journalføring
- Bidra til faglig utvikling og et godt psykososialt arbeidsmiljø
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosialfag eller helsefag
- Det er ønskelig med videreutdanning innen psykisk helse og/eller rus
- Du har erfaring fra arbeid med mennesker som har utfordringer når det gjelder rusproblematikk og/eller psykisk helse
- Det er ønskelig med erfaring fra 1. og 2. linjetjeneste
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som
- er fleksibel og stabil
- har god muntlig og skriftlig framstillingsevne
- har gode samarbeidsevner
- er løsningsorientert
- har interesse for å takle uforutsette situasjoner
- har evne til å arbeide selvstendig og i team
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Individuelt tilpasset opplæringsplan
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse.
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
18.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3911319Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 07.06.2021