Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
18.01.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3335610Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 18.12.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nes kommune
Rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å utvikle Nes kommune?
Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som HR-rådgiver, 100% fast.
HR-området er en del av kommunens sentrale stabs- og støttefunksjon. Du vil bli en viktig medspiller for å nå kommunens målsettinger og ivareta kommunens ansatte. Du vil også være en sentral støttespiller for kommunens ledere. HR avdelingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring. HR avdelingen ledes av HR sjef og avdelingen har 6 ansatte.
Vi søker en erfaren og tillitsskapende rådgiver som brenner for HR faget og som ønsker å være en pådriver i endring- og utviklingsprosesser. Du vil jobbe både overordnet med strategier og planer og ta del i det operative arbeidet.
Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte egne fagområder, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert. Organisasjonen er i kontinuerlig utvikling, slik at andre fagområder kan tillegges stillingen.
- Være superbruker i kommunens sak/arkiv system
- Møtesekretærrolle i AMU og Administrasjonsutvalget
- Hovedansvar for å følge opp ulike beredskapsplaner
- Overordnet oppfølging av lærlinger
- Støtte ved gjennomføring av lederopplæring
- Støtte ved utarbeidelse av lederutviklingsprogram
- Støtte i ulike endrings- og utviklings prosjekter der det er naturlig at HR stiller
- Støtte ved rekruttering og ansettelser
- Støtte ved revidering og utvikling av prosedyrer, retningslinjer og ulike reglementer/håndbøker
- Generell saksbehandling innenfor HR område, herunder også besvare spørsmål knyttet til lov og avtaleverk
- Minimum 3 års erfaring innenfor HR feltet, fortrinnsvis i offentlig sektor
- Utdanning på bachelor nivå innenfor personal ledelse og administrasjon. Lang erfaring innenfor HR kan kompensere for manglende utdanning
- Ønskelig med juridisk kompetanse
- Du må kunne jobbe selvstendig, men også i team
- Du må være analytisk og løsningsorientert
- Du må kunne jobbe strukturert og ha god arbeidskapasitet
- Du må være samarbeidsvillig, serviceinnstilt og god på relasjoner
- Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Du er positiv og trives med utfordringer
- Gode IKT kunnskaper er en fordel
- Du må være lærevillig
- Mulighet for hjemmekontor
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Svært godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings – og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
18.01.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3335610Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 18.12.2020