Detaljer

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    24.10.2019
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    HORDALAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2167493
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Rådgiver

Bergen kommune har lange tradisjoner med å ta imot mennesker i ulike arbeidsmarkedstiltak. For å styrke inkluderingsarbeidet ytterligere opprettet Bergen kommune i 2019 avdelingen Arbeidsinkludering i HR Bemanning. Arbeidsinkludering har et sentralt ansvar for all språk- og arbeidspraksis i kommunen, samt ansvar for rekruttering og oppfølging av ansatte på ordningen varig tilrettelagt arbeid i ordinær virksomhet (VTA-O).
 
Arbeidsinkludering har etter vedtak i Bergen bystyre fått i oppgave å styrke inkluderingsarbeidet tilknyttet personer med utviklingshemming eller særskilte behov. Vi søker derfor etter en faglig sterk og motivert rådgiver som skal utvikle en modell for samarbeid og etablere rammer for å styrke kvaliteten i dette arbeidet.

Arbeidsoppgaver
  • Utvikle en ny modell for samarbeid mellom ulike aktører, herunder dagsenter, arbeidsmarkedsbedrifter, NAV og fylkeskommune, for å skape en god flyt og sikre et målrettet tilbud til målgruppen.
  • Utarbeide en totaloversikt over eksisterende tiltak og ordninger på området.
  • Kartlegge hvordan ulike aktører jobber med inkludering av målgruppen med formål om å etablere en «mønsterpraksis» for Bergen kommune.
  • Kartlegge arbeidsområder og arbeidssteder i Bergen kommune som kan være aktuelle for personer i varig tilrettelagt arbeid i ordinær virksomhet (VTA-O).
  • Utarbeide prosesser og prosedyrer for å øke kvaliteten på inkluderingsarbeidet i Bergen kommune.
  • Utarbeide en sluttrapport som skal avleveres ved prosjektavslutning. 
Kvalifikasjoner
  • Minimum bachelorgrad. Fordel med master. Utenlandsk utdannelse må være NOKUT-godkjent.
  • Erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemming eller særskilte behov.
  • Erfaring fra prosjektarbeid og bruk av ulike dataverktøy.
  • God kjennskap til Bergen kommune og dens samfunnsoppdrag.
  • Erfaring fra samarbeid med store organisasjoner, gjerne offentlige, er en fordel.
  • God muntlig- og skriftlig formidlingsevne på norsk. 
Personlige egenskaper
  • God relasjonsevne og evne til å skape engasjement.
  • Strukturert og har en ryddig arbeidsmetodikk.
  • Gjennomføringsevne og evne til å arbeide selvstendig.
  • Fleksibel og har gode samarbeidsevner.
  • Engasjement for inkludering i arbeidslivet.
  • Resultatorientert og evner å ha mange baller i luften. 
Vi tilbyr
  • En spennende stilling med høy grad av selvstendighet
  • En mulighet til å styrke inkluderingsarbeidet i Bergen kommune
  • Et inkluderende og engasjert arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • God pensjonsavtale
  • Lønn etter avtale