• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4777135
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 21.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Rådgiver 100 % fast stilling ved Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester (USHT), Innlandet  (Hedmark)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester (USHT) sitt samfunnsoppdrag er å bidra til å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenesten. USHT Innlandet (Hedmark) skal være en ressurs for alle kommunene i region Hedmark i Innlandet fylke og bidra med fag- og tjenesteutvikling. Utviklingssenteret skal fremme samarbeid med alle kommunene og tilby deltakelse i ulike aktiviteter. Med utgangspunkt i lokale behov skal USHT tilby ulike metoder og verktøy for å utvikle et lærende miljø og være en ressurs i utviklings- og implementeringsarbeid for kommunene i Innlandet.

USHT er en nasjonal satsing og et av virkemidlene for å realisere målene i Meld. St. 29 (2012-2013) Morgendagens omsorg Meld. St 26 (2014-2015), Fremtidens primærhelsetjeneste - nærhet og helhet, samt Meld. St 15 (2017-2018) Leve hele livet - en kvalitetsreform for eldre. Hamar kommune er vertskommune for USHT Innlandet (Hedmark). 

Nasjonale satsingsområder for 2022:

  • Leve hele livet - en kvalitetsreform for eldre
  • Trygghetsstandard i sykehjem
  • Demensplan 2025
  • Pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring
  • Kvalitet i tjenester til personer med utviklingshemming
  • Velferdsteknologi og digitale løsninger

Ønsker du å vite mer om USHT kan du finne informasjon her: www.usht.no

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgavene er primært innen satsningsområdet pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring med vekt på systematisk arbeid knyttet til "I trygge hender 24/7"  https://www.itryggehender24-7.no/ . USHT Innlandet (Hedmark og Oppland), samarbeider om å arrangere webinarer, samlinger og læringsnettverk for kommunene.  Arbeidet med pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring sees i sammenheng med Nasjonal handlingsplan for pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring 2019-2023 og initiativ knyttet til "Leve hele livet" reformen.
 

  • Arrangere fagnettverk og fagsamlinger for ledere og ansatte i helse og omsorg
  • Legge til rette for samarbeid, kunnskaps- og erfaringsdeling mellom kommunene i Innlandet innenfor kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet
  • Bidra til utvikling av kunnskapsbasert praksis med spesiell vekt på spredning av myndighetskrav, nasjonale faglige råd, veiledere og retningslinjer. To sentrale eksempler er forskrift og tilhørende veileder om ledelse og kvalitetsforbedring i helse- og omsorgstjenesten, samt faglige råd om tidlig oppdagelse og rask respons av forverret somatisk tilstand.
  • Bidra til innovasjon og nye løsninger
  • Tilby råd og veiledning  i metoder og verktøy for fagutvikling, - forbedrings - og implementeringsarbeid. I trygge hender med 24/7 har samlet teori og verktøy om forbedringsarbeid i "Forbedringsguiden"
  • Medvirke til og tilrettelegge for forskning som er praksis nær og relevant for kommunale helse- og omsorgstjenester
  • Vi holder kurs/opplæring så du må like å undervise og holde foredrag 
  • Det må påregnes reisevirksomhet

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Ønskelig med relevant master/videreutdanning, men relevant erfaring/praksis kan kompensere for dette
  • Kompetanse og/eller erfaring med systematisk forbedringsarbeid i kommunal helse- og omsorgstjeneste
  • Veilederkompetanse og kompetanse/erfaring innenfor prosjektarbeid er ønskelig
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og god kunnskap i bruk av dataverktøy
  • Førerkort kl. B og disponere egen bil

Personlige egenskaper:

  • Vi ønsker å ansette en medarbeider med initiativ og pågangsmot, og som ser utvikling som noe inspirerende og positivt. En tydelig person som har evne og vilje til å samarbeide, og som kan kommunisere og samarbeide med ulike fagmiljøer, evne til nytenkning og fleksibilitet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Muligheter til å jobbe med spennende fagutviklingsprosjekter og innovasjonsprosesser i tråd med nasjonale føringer
  • Du får muligheten til å utvikle deg og tilegne deg ny kunnskap
  • Du vil samarbeide med faglig engasjerte medarbeidere med god kompetanse
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4777135
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 21.09.2022